در سخنراني در مرکز مطالعات راهبردي "بگين -سادات"؛

بني گانتس: توانمندي که حزب الله از لحاظ ميزان،‌ دقت، کيفيت دارد، ديگران ندارند

روزنامه السفير نوشت "بني گانتس" رئيس ستاد ارتش اسرائيل در سخنراني در مرکز مطالعات راهبردي "بگين -سادات" در دانشگاه بار ايلان به خلع سلاح شيميايي سوريه و احتمال دستيابي به راه حل ديپلماتيک درباره مسئله هسته اي ايران پراخت

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ اين روزنامه لبناني در شماره امروز خود در شماره امروز خود  افزود: گانتس همچنين در ديدگاه خود در مورد تحولات کنوني منطقه و نگرانيهاي اسرائيل سخن گفت.

رئيس ستاد کل ارتش اسرائيل در همايشي با عنوان "بيست سال از ديدگاه راهبردي" که در  مرکز بگين سادات  برگزار شد، گفت: کابوس هاي  ترسناک تر درباره جنگ هاي آينده خواهيم داشت، زيرا موشک ها مقر وزارت دفاع در تل آويو را هدف قرار خواهند داد.

وي همچنين به نگراني هاي اسرائيل درباره  تحولات سوريه اشاره کرد.  

بني گانتس در اين سخنراني با اشاره  به نکات  مثبت و منفي خلع سلاح  سوريه  و سناريوهاي احتمالي خاورميانه  از جمله  انعقاد توافق سازش با تشکيلات خودگردان فلسطين، تاثير فعاليتهاي مصر بر قاچاق سلاح به نوار غزه  و موفقيت دولت لبنان در تثبيت حاکميت  بر اراضي اين کشور خاطرنشان  کرد: در اين فضاي مبهم بايد مطمئن شويم که ما بر اساس رفتارها  و نتايج، و نه فقط  اظهارات حرکت مي کنيم.

از سوي ديگر گانتس در اظهارات خود به شکل جنگ آينده که ارتش اسرائيل با اين رو برو خواهد شد، اشاره کرد و گفت: توانمندي دشمن، حقيقي و به ما نزديک است، توانمندي که حزب الله از لحاظ ميزان،‌ دقت، کيفيت دارد ، ديگر کشورها ندارند.

رئيس ستاد کل ارتش اسرائيل در سخنان خود  به سناريوهاي احتمالي براي آغاز جنگ بر ضد اين رژيم اشاره کرد و  بر اين باور است که با تصويب بودجه مناسب با اين سناريوهاي احتمالي مقابله خواهد شد.

بني گانتس در ايان تصريح کرد: اوضاع آرام در بلنديهاي جولان مي تواند به توفان تبديل شود و بايد با قاطعيت و قدرت پاسخ اين تهديدها را بدهيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار