اراک/

بهره برداری از 62 واحد توليدي و صنعتي در استان مركزي

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: 62واحد توليدي و صنعتي در استان مركزي بهره برداري شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، زاوشي افزود: با آغاز به كار اين واحدها در زمينه صنايع شيميايي، فلزي، كاني غيرفلزي، برق و الكترونيك ، نساجي و سلولزي، ۷۲۱ فرصت شغلي جديد ايجاد شده است.
وي توضيح داد: در اين مدت همچنين ۷۹۵ تقاضاي سرمايه گذاري صنعتي با پيش بيني سرمايه ۲۵ هزار و ۳۴۰ ميليارد ريال در استان ثبت شده كه نشان از رونق اين بخش و آمادگي زيرساخت ها براي استقرار صنايع جديد است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي خاطرنشان كرد: با تبديل اين جواز تاسيس ها به پروانه بهره برداري، ۲۰ هزار و ۲۹۶ فرصت شغلي جديد در عرصه صنعت و توليد استان مركزي ايجاد مي شود.
زاوشي گفت: درحال حاضر سه هزار و ۷۰۳ تقاضاي تاسيس صنعت جديد با پيش بيني سرمايه ۲۰۷ هزار و ۸۷۹ ميليارد ريال و زمينه اشتغالزايي ۱۳۶ هزار و ۴۷ نفر نيروي كار در اين استان وجود دارد كه بيشترين آن با ۹۷۶ تقاضا در شهرستان محلات و كمترين آن با ۱۴ تقاضا در شهرستانهاي فراهان و خنداب است.
استان مركزي با دو هزار و ۹۲۰ واحد توليدي و صنعتي و ۱۱۴ هزار نفر نيروي كار مولد دربخش صنعت ، مقام دوم صنايع مادرتخصصي را به خود اختصاص داده و چهارمين قطب صنعت كشور محسوب مي شود.
اين استان در حوزه تنوع محصولات توليدي در رتبه نخست كشوري قرار دارد شمش و بيلت آلومينيم، ورق و پروفيل، لوله هاي چدني، انواع تجهيزات نفت و گاز و پتروشيمي، انواع دكل ها و سازه هاي فلزي، قطعات خودرو، انواع خودروهاي ريلي، ماشين آلات راهسازي ، عايق هاي رطوبتي، مواد پتروشيمي و گازها، لوازم بهداشتي، رنگ و رزين، سيمان، شيشه و جام و مواد غذايي محصولات عمده صنعتي آن را شامل مي شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.