چهار محال و بختیاری/

2 مرکز توانمندسازی سالمندان در فارسان فعال است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر دو مرکز توانمندسازی سالمندان با هدف جلوگیری از بروز برخی بیماری‌های روحی و جسمی در شهرستان فارسان فعال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حسین سعیدی، اظهار کرد: در حال حاضر 13 مرکز روزانه و شبانه روزی نگهداری سالمند در این استان فعال است.

وی افزود: از این تعداد، 10 مرکز به صورت روزانه و سه مرکز به شکل شبانه‌روزی از سالمندان مراقبت می‌کنند.

سعیدی تعداد سالمندان تحت حمایت بهزیستی را یک‌هزار و 76 سالمند اعلام کرد و گفت: ارائه برنامه‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی مفید و کارآمد از اهم برنامه‌های مراکز نگهداری و مراقبت از سالمندان روزانه استان محسوب می‎شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای طرح مراقبتی سالمندان در منزل توسط سازمان بهزیستی از دیگر طرح‌های این سازمان در راستای رسیدگی و توجه به سالمندان است.

وی اذعان داشت: در این طرح با هدف کاهش فاصله میان سالمند و خانواده‌ها، سازمان بهزیستی با تامین هزینه اقدام به جذب پرستار کرده تا از سالمندان در منزل خودشان مراقبت کنند.

سعیدی همچنین از فعالیت دو مرکز توانمندسازی سالمندان در شهرستان فارسان خبر داد و گفت: این دو مرکز توانبخشی با هدف جلوگیری از بروز برخی بیماری‌های روحی و جسمی به سالمندان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.