قم/آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

رفتار وهابی‌ها، جهان بشریت را نا امن کرده است

رفتار وهابی‌ها، جهان بشریت را نا امن کرده است وخطرات آنان منحصر به کشور های اسلامی نیست، بلکه برای تمام جهان خطر آفرین است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی، در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به خطر جریان های تکفیری، اظهارداشتند: وهابیت تکفیری که اقلیتی از مسلمین را تشکیل می دهند، سه خطر بزرگ را در جهان اسلام به وجود آورده است.

ایشان با بیان این که هر روز عده‌ای بی‌گناه توسط جلادان تکفیری کشته می‌شوند، افزودند: وهابیت سنگ دل کوچکترین رحمی به کودکان، زنان، مردان، دانشجویان، محصیلن و بیماران نکرده و آنها را به خاک و خون می کشد.

معظم له با اشاره به کشتار عزاداران جوادالائمه(ع) در عراق، بیان داشتند: بمب گذاری های که در سالروز شهادت امام جواد (ع) توسط وهابیت تکفیری، در عراق انجام شد، جنایت بزرگی بود.

این مرجع تقلید با بیان این که شیعه و سنی مورد تهاجم وهابیت تکفیری است، تاکید کردند: بزرگترین خطر وهابیت برای جهان اسلام، دگرگون ساختن چهره اسلام است .

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام، دین رحمت و رأفت برای همه بشریت است، تصریح کردند: نبی مکرم اسلام(ص)، رحمة للعالمین بود و سوره های قرآن با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود، اما متاسفانه وهابیت، دین اسلام را به عنوان دین خونریزی و خشونت طلبی معرفی می کند.

ایشان با بیان این که اعمال تکفیری ها موجب تبدیل جاذبیت اسلام به دافعه می شود، گفتند: دنیای امروز برای پذیرش اسلام آماده است، ولی اعمال وهابیت تکفیری موجب اسلام ستزی دشمنان شده است .

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اعمال تکفیری ها، خطری برای کل بشریت است، تصریح کردند: رفتار وهابی ها، جهان بشریت را نا امن کرده است و خطرات آنان منحصر در کشور های اسلامی نیست، بلکه برای تمام جهان خطر آفرین است .

معظم له با بیان این که علمای اسلام نباید در مقابل عملکرد وهابیت تکفیری سکوت کند، گفتند: کنگره بین المللی "خطر وهابیت تکفیری برای اسلام و مسلمین و بشریت وراه های مقابله با" مهرماه سال آینده، با حضور علمای برجسته شیعه و سنی در قم برگزار خواهد شد و دبیرخانه آن نیز تشکیل شده است .

این مرجع تقلید با اشاره به این که برگزاری این کنگره، یک کار حوزوی بوده و سیاسی نیست، یادآور شدند: اولین جلسه مقدماتی کنگره با حضور جمعی از علمای شیعه و اهل سنت در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد.

ایشان با اشاره به واکنش وهابیت به برگزاری این کنگره، افزودند: برخی از سایت ها و شبکه های وهابیت بعد از برگزاری جلسه مقدماتی کنگره، به جنب جوش افتادند و وانمود کردند که علمای قم تصمیم دارند اهل سنت را بکوبند!، درحالی که ما از اهل سنت دعوت می کنیم و با آنها وحدت داریم و دست دوستی به سوی آنان دراز کرده و آنها هم دست دوستی به سمت ما دراز کرده اند .

آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: در ایام تبعید در چابهار با علمای اهل سنت رفاقت داشته ایم و هنوز هم این رفاقت ادامه دارد.

ایشان با اشاره به این که بحث ما وهابیت تکفیری است که خطری بزرگ برای جهان اسلام می باشند، یادآور شدند: این ها جمعیتی نیستند که بتوانند در میدان حضور یابند، بلکه مانند خفاش در جایی پنهان می شوند و خود را منفجرکرده و وارد جهنم می شوند و عده ای بی گناه را نیز به خاک و خون می کشند و غیر از خودشان همه را کافر می دانند.

ایشان با بیان این که وهابیت تکفیری اگر اهل سنت به زیارات قبور بروند، آنان کافر می دانند، افزودند: من به صراحت اعلام می کنم که هدف ما فقط مقابله با وهابیت تکفیری اقلیت است.

معظم له یادآور شدند: ما بارها با صراحت اعلام کرده ایم که بی خودی جار و جنجال به راه نیدازند؛ ما با علمای اهل سنت می نشینیم و راه هایی که این عده به سوی گمراهی و ضلالت رفته اند را بررسی کرده و راهکارهای درمان را پیدا می کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما با علمای اهل سنت دست به دست هم می دهیم تا تکلیف خود را با این عده قلیل روشن کنیم، گفتند: به دنیا نشان خواهیم داد که اسلام دین رافت و مهربانی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان این که جهاد نکاح رسوایی بزرگ وهابیت تکفیری است، تاکید کردند: نباید مسلمانان و علمای اسلام در مقابل این اعمال شنیع سکوت کنند.

معظم له با بیان این که اگر وهابیت یک سال به قم بیایند، ما اسلام واقعی را به آنها آموزش می دهیم، تصریح کردند: ما می گوییم هرکسی که به سمت قبله نماز می خواند، جان و مال و ناموسش محفوظ است، و تکفیر مسلمین برخلاف سیره و سنت رسول الله(ص) است/س .

برچسب ها: قم ، رفتار ، وهابی ، جهان ، بشر ، امن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.