تشکیل یک گروه واحد القاعده در سوریه

خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال گزارش داده است که سه گروه مسلح وابسته به القاعده ادغام در یک ارتش زیر پرچم القاعده را بررسی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این خبرگزاری به نقل از یک رهبر نزیک به جبهه النصره گزارش داد سه گروه مسلح وابسته به القاعده در سوریه ادغام در یک ارتش را بررسی کردند. 
بر اساس این گزارش؛ رهبران ارشد گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) و جبهه النصره و احرار الشام در نشست هایی که در اوایل هفته گذشته در استان حلب واقع در شمال سوریه برگزار کردند، تشکیل یک ارتش با یک رهبری و یک پرچم را که این گروه ها زیر پرچم آن باشند، بررسی کردند. وی گفت هدف تشکیل یک ارتش است و علمای این گروه ها و دیگر علمای مستقل از رهبران خواسته اند برای این کار تلاش کنند.
بنابراین گزارش، رهبران ارشد داعش، جبهه النصره و احرار الشام در نشست های بررسی و گفتگوی خود توافق کردند که سرنگونی نظام سوریه را در راس اولویت های خود قرار دهند و از اسلحه کشیدن به روی هر مسلمانی در سوریه جلوگیری کنند این در حالی است که افراد وابسته به اقلیت های دیگر و به همراه آنها مسیحیان به عنوان کفار و مرتدان از ممنوعیت ریختن خون مستثنی شدند.
این رهبران همچنین توافق کردند با یکدیگر درگیر نشده و متخلفان را بازخواست کنند و شورای قضایی مشترکی برای بازخواست متخلفان تشکیل دادند.  
احرار الشام به رهبری حسان عبود بزرگترین گروه سلفی جهادی در سوریه به شمار می رود و شمار افراد مسلح آن بیش از 25 هزار نفر برآورد می شود.  
داعش 15 اکتبر سال 2006 به عنوان نماینده سازمان تروریستی القاعده در عراق و با کمک مالی، نظامی و اطلاعاتی عربستان سعودی تشکیل شد و پس از شروع بحران در سوریه با هدایت شخص بندر بن سلطان و جذب هزاران نیروی جهادی از بیش از 80 کشور جهان که از مرزهای ترکیه، لبنان و اردن وارد سوریه شده بودند، سازمان رزم خود را گسترش داد.
داعش در بسیاری از مواقع اتاق های عملیات مشترک با جبهه النصره، جیش الاسلام، احرار الشام و لواء التوحید که در حلب و حومه آن فعالیت دارد، تشکیل می دهد اما خود با آنها در برخی از مناطق دیگر سوریه به شدت درگیر است که نمونه آن را می توان در شهر اعزاز و برخی از محلات حلب مشاهده کرد که بر اثر درگیری های صورت گرفته میان طرفین ده ها تن کشته و زخمی شده اند.
اخبار این نشست در حالی منتشر می شود که کشورهای ترکیه، عربستان، قطر و فرانسه به عنوان مهمترین حامیان گروه های تروریستی در سوریه در طول دو هفته گذشته تلاش های ویژه ای را در جهت متحد کردن این گروه ها صورت داده اند که یک نمونه آن تشکیل ارتش اسلام در حومه دمشق به فرماندهی زهران علوش و همچنین نشستی با حمایت جریان 14مارس لبنان در شهر ریحانلی ترکیه برای متحد کردن تروریست ها قابل اشاره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار