گام‌به‌گام با سي‌امين جشنواره فيلم كوتاه تهران؛

كارگردان‌هاي جوان براي ساخت فيلم كوتاه با مشكل بودجه مواجه هستند

فيلمسازان جوان و پيشكسوت براي ساخت فيلم كوتاه با مشكل بودجه مواجه هستند.

فريد سجادي حسيني كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص تاثير فيلم كوتاه در صنعت سينما بيان كرد: فيلم كوتاه را مي‌توان با ادبيات كوتاه مقايسه كرد، همچنان يك فرد با آگاهي رمان و داستان كوتاه مي‌نويسد، همه نوشته‌ها مختصر شده و شكل گفتار تغيير مي‌كند.

وي ادامه داد: هر هنري زبان خودش را مي‌طلبد، تا اديب نباشيم، نمي‌توانيم فيلم بلند و يا فيلم كوتاه بسازيم.

سبجادي حسيني افزود: روح فيلمسازان فيلم كوتاه و فيلم بلند هر كدام به نوعي در آثارشان ديده مي‌شود، ممكن است. اين دوگونه فيلم با هم مغايرتي نداشته باشد بلكه گاهي به كمك هم مي‌آيند.

اين كارگردان اظهار داشت: معياري براي ساخت فيلم بلند و فيلم كوتاه وجود ندارد بلكه آنها در نوع بيان با يكديگر متفاوت هستند. ممكن است فردي با فيلم بلند وارد سينما شود و بعد از آن به فيلم كوتاه روي مي‌آورد.

سجادي حسيني درخصوص راهكارهاي توجه بيشتر به فيلم كوتاه و اكران آن بيان كرد: اهالي فيلم كوتاه بيشتر به اينگونه فيلم‌ها روي بياورند، وقتي كه فيلم كوتاه زياد توليد شود و فيلمسازان مراجعه‌شان به ارشاد و ساير متوليان اين امر بيشتر شود، اين موضوع اثرگذار خواهد بود و توجه مسوولان اين امر به مقوله فيلم كوتاه بيشتر خواهد شد.

وي ادامه داد: وقتي كه مراجعه از سوي فيلمسازان براي ساخت فيلم كوتاه كم باشد اثربخشي آن نيز كم خواهد بود.

اين كارگردان ضمن اشاره به كمبود بودجه و رغبت نكردن فيلمسازان به ساخت فيلم كوتاه تصريح كرد: فيلم كوتاه، هنر گراني است، همه ما به لحاظ اقتصادي مثل هم هستيم. بعضي از تهيه‌كننده‌ها اهل فرهنگ‌اند و به آثار كوتاه توجه مي‌كنند، ولي تعداد آنها محدود است.

وي ادامه داد: چه فيلمسازان جوان وجه فيلمسازان پيشكسوت براي ساخت و توليد فيلم كوتاه با مشكل بودجه روبه‌رو هستند و اين درد بسيار بزرگي است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.