سمينار بخش بين‌الملل روز گذشته – جمعه 26 مهرماه - با موضوع «توليد مشترك» در پرديس ملت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، سمينار بخش بين‌الملل روز گذشته – جمعه 26 مهرماه - با موضوع «توليد مشترك» در پرديس ملت برگزار شد. يسري بوسعيد، كارگردان و مدرس فيلمنامه‌نويسي تونسي، اهمان يوخن مدرس آلماني انيميشن در سوئيس، جوليا گست يكي از معروف‌ترين مستندسازان بريتانيا و پائولا پالاسيوس، مستندساز اسپانيايي، از جمله ميهمانان اين نشست بودند.
 
يسري بوسعيد؛ داستان خوب
 
بوسعيد در اين نشست گفت: من موضوع توليد مشترك را براي اين جلسه انتخاب كردم، چون به نظر مي‌رسد مي‌تواند دري براي فيلمسازان جوان ايراني باشد. البته خود من درباره فيلمنامه‌نويسي صحبت خواهم كرد. چندين سال است كه به صورت تخصصي فيلمنامه مي‌خوانم و هنوز فكر مي‌كنم هيچ چيزي نمي‌دانم. البته به نظرم مشكل فيلمنامه، فقط مختص ايران نيست. در همه جاي جهان اين مشكل وجود دارد. فيلمسازان بايد بدانند كه سه شرط براي داشتن يك فيلم خوب لازم است: داستان خوب، داستان خوب و داستان خوب!
 
پائولا پالاسيوس؛ راه‌هاي ارائه فيلم به يك كانال بين‌المللي
 
پالاسيوس در اين نشست گفت: براي ارائه يك فيلم به يك كانال بين‌المللي، شما چهار راه پيش‌رو داريد. اولين راه Full communication است. يعني  اينكه ايده ساخت فيلم را به يك كانال بين‌المللي مي‌دهيد و آن‌ها شما را كاملا به لحاظ مالي، حمايت مي‌كنند. دومين راه توليد مشترك است كه حداقل به دو كشور نياز دارد. سومين راه هم اين است كه  يك فيلم را مي‌سازيد، بعد زماني كه هنوز به صورت كامل توليد نشده، آن را ارائه مي‌كنيد. بعد به آن كانالي كه قرار است شما را حمايت كند مي‌گويد كه فيلم من هنوز تمام نشده. آنها هم اگر تمايل داشته باشند حمايت مي‌كنند تا فيلم‌تان را تمام بكنيد. چهارمين راه هم فروش فيلم‌هاي تكميل شده است.
 
جوليا گست؛ كانالي براي حمايت مالي
 
گست گفت: مي‌خواهم كانالي را كه 4 سال پيش در بريتانيا تاسيس شده است، معرفي كنم. اين سازمان كارش اين است كه كانال‌هاي تلويزيوني را در موضوعات مختلف حمايت مالي كند و اين سازمان در طي سال‌ها پيشرفت كرده و حمايت‌كنندگان زيادي به دست آورده است. هركسي مي‌تواند با ساخت فيلم‌هايي در مورد حقوق زن‌ها، حقوق جهاني، هنر و فرهنگ با تمركز بر روي فرهنگ خياباني و يا تمركز روي بازيافت در اين سازمان از حمايت مالي برخوردار بشود. براي اطلاعات بيشتر فيلمسازان به سايت Britdoc.org سر بزنند.
 
اهمان يوخن؛ مدرسه انيميشن‌سازي لوزان
 

يوخن هم گفت: من مي‌خواهم مدرسه لوزان در سوييس را معرفي كنم. متاسفانه مخارج زندگي در سوييس زياد است و مدرسه ما بورسيه‌اي براي پذيريش دانشجويان ندارد. اما براي مقطع فوق‌ليسانس ما به صورت بين‌المللي دانشجويان را مي‌پذيريم و اين پذيرش بدين شكل است كه شما ايده‌اي را براي ما مي‌فرستيد و اگر موردقبول واقع شد، همه مدرسان به شما كمك مي‌كنند تا ايده‌تان را به سرانجام برسانيد و بتوانيد پس از آن انيميشن‌سازي را به صورت مستقل دنبال كنيد.
 
در ادامه اين نشست حاضران در جلسه با ميهمانان پيرامون موضوعات اعلام شده از سوي آنان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
گفتني است؛ سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از 22 تا 28 مهر ماه در تهران برگزار مي شود./ص

انتهاي پيام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار