ارومیه/

ایران در معادلات جهانی تاثیرگذار است / ایران الگوی انقلاب‌های منطقه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست خارجی کشور ما منبعث از اسلام و آموزه‌های دینی است، گفت: ایران علاوه بر خاورمیانه در معادلات جهانی تاثیر زیادی دارد به طوری که بسیاری از انقلاب‌های مردمی در اثر الهام از انقلاب ما شکل می‌گیرد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در همه ارکان حکومتی و حاکمیتی کشورمان اصول اسلامی به مرحله اجرا گذاشته شود، زیرا این نظام و فرهنگ ملت ما از ریشه‌های دینی عمیقی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در اثر به کارگیری یک سیاست منطقی و عالمانه بساط طالبان و صدام حسین از منطقه برچیده شده است، ادامه داد: ایران علاوه بر خاورمیانه بلکه در معادلات جهانی تاثیر زیادی دارد به طوری که بسیاری از انقلاب‌های مردمی در اثر الهام از انقلاب ما شکل می‌گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موافق نظر مقام معظم رهبری باید در راستای تعدیل سیاست خارجی برنامه‌ریزی صورت گیرد، ادامه داد: برای کم شدن تحریم‌های اقتصادی دشمنان و کاهش فشار بر مردم ضمن پرهیز از دادن امتیاز باید نرمش قهرمانانه را در پیش گرفت.

فتاحی با سوزاندن پرچم کشورها مخالفت کرد و ادامه داد: ملت ما از فرهنگ و تمدن بسیار غنی و ریشه‌دار برخوردار هستند که این قبیل حرکت‌ها شان ما را پایین می‌آورد، بنابراین مخالفت خود با سیاست‌های اشتباه سایر کشورها را به اشکال دیگر باید نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه از طریق صدور بیانیه در مناسبت‌های ملی و میهنی می‌توان نسبت به خط مشی دشمن اعلام انزجار کرد، بیان داشت: هم‌اکنون 13 آبان و 22 بهمن را پیش‌رو داریم که می‌توان از طریق صدور و انتشار بیانیه بر مواضع خود پافشاری کرد./س

برچسب ها: ایران ، ارومیه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.