از سوی پژوهشكده زبانشناسی، متون و كتیبه‌ها؛

«دانشنامه سکه‌های ایران دوران اسلامی» تدوین می‌شود

«دانشنامه سکه‌های ایران دوران اسلامی» دربردارنده اطلاعات و عکس سکه‌های دوره اسلامی از سوی پژوهشكده زبانشناسی، متون و كتیبه‌ها تدوین خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به‌نقل از روابط عمومی پژوهشكده زبانشناسی، متون و كتیبه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرگروه متون و کتیبه‌های دوران اسلامی اظهار کرد: «دانشنامه سکه‌های ایران دوران اسلامی» دربردارنده اطلاعات مربوط به اصطلاحات فن سکه‌شناسی، ریشه‌شناسی، هویت دستوری، معانی، مفاهیم و کتابشناسی است.
 
مژگان اسماعیلی افزود: مجموعه عظیمی از سكه‌های دوران اسلامی با ارزش تاریخی در موزه‌های ایران وجود دارند که دربردارنده اطلاعات مهم تاریخی هستند، به همین دلیل گروه دوران اسلامی با استفاده از این گنجینه ارزشمند قصد دارد  «دانشنامه سکه‌های دوران اسلامی» را تدوین کند.  
 
به گفته عضو هیات علمی پژوهشكده زبانشناسی، متون و كتیبه‌ها، سكه‌ها به‌عنوان یکی از منابع بااهمیت در تاریخ، همواره توجه بسیاری از پژوهشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده‌ است. در گذشته نیز مطالعاتی در این حوزه صورت گرفته‌است، اما تاكنون مجموعه‌ای كامل و منسجم از سكه‌های دوران اسلامی ایران تدوین نشده‌است.  
 
اسماعیلی گفت: بررسی سلسله‌هایی كه ضرب سكه می‌كردند، معرفی ضرابخانه‌ها، مطالعه سكه به لحاظ شكل، متن، جنس، خط، وزن و نقش، از اهداف مهم تدوین این دانشنامه به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.