4+1 خانه رويايي + عكس

معماران خوش‌ذوق اقدام به طراحي چندين خانه خوش ساخت در نقاط مختلف دنيا نموده‌اند.

به گزارش خبرنگار فناوري‌هاي نوين باشگاه خبرنگاران، ايجاد يك سيستم تهويه مطبوع در يك ساختمان كار دشوار و پرهزينه‌اي است، اما اين بار معماران خوش قريحه در 5 منزل مسكوني، شرايطي دل‌چسب به وجود آورده‌اند.
در دانش معماري تهويه مطبوع يك ساختمان به وسيله محافظت از نور خورشيد، استفاده از يك باد خنك و ايجاد يك منبع آب در كنار ساختمان قابل بهره‌برداري است.


Wind vault House در منطقه گرمسيري سنگاپور قرار دارد.
معماران براي خنك سازي اين ساختمان تكه‌هاي الوار را به صورت زاويه‌دار به مانند يك كشتي بادبان‌دار بر ديوار اين خانه نصب كرده‌اند به طوري كه يك سيستم ثابت همواره بر داخل خانه وزيده مي‌شود.

حتي براي خنك ساختن نيز يك استخر در كنار خانه واقع شده است و باعث كاهش دماي اطراف است.
YAKO1 خانه دومي است كه در بانكوك تايلند قرار دارد. ساختار اين خانه به شكل حرف L است و يك استخر نيز به موازات آن قرار دارد. هنگامي كه درب‌هاي كشويي اين ساختمان باز مي‌شود هواي خنك به داخل آن جريان پيدا مي‌كنند. ساختار آن به گونه‌اي است كه هواي گرم را جذب كرده و جو داخل اتاق را خانك مي‌سازد.

گذراندن تعطيلات در پاناما بسيار لذت‌بخش است. Air Villa يك ويلاي منحصربه‌فرد در پاناما است.
هر يك از اتاق‌هاي آن خطي طراحي شده و درهاي كشويي آن موجب ايجاد هواي خنك مي‌باشد. نور LED و انرژي خورشيد از مزاياي ديگر اين ويلا است.

Water- Gooled Hovse در سنگاپور است. استفاده كافي و نوآورانه از آب استخر از ويژگي‌هاي منحصر به فرد آن است. راه پله مارپيچ ابتكاري نوين در تنظيم هواي منزل است.
Winged House نيز در سنگاپور واقع شده است و بر روي ساختاري مثلثي قرار دارد.
سقف آن به صورت 2 بال بزرگ است كه فضاي تهويه ساختمان را افزايش مي‌دهد.
اين خانه‌هاي زيبا در دست تكميل است و زمان اتمام آنها حداكثر تا سال 2014 است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار