ارومیه/

کاهش سوانح جاده‌ای تلاش جمعی می‌طلبد

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سوانح جاده‌ای تلاش جمعی و اجماع عمومی را می‌طلبد.

علی‌اکبر آقایی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: جان انسان‌ها به معنای واقعی کلمه و نه در شعار ارزشمند است، لذا دولت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر پست و مقام اعم از نمایندگی مجلس، مسئولیت اجرایی، پلیس و ... باید برای حفظ جان مردم و تامین امنیت آنها وارد عمل شوند.

وی از اینکه بعضی سال‌ها بیش از 30 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شد، اظهار تاسف کرد و گفت: به دلیل همکاری مردم، رعایت قوانین و حساس شدن مسئولان این رقم در حال حاضر بهبود پیدا کرده است، به طوری که در سال 1386 کنترل جدی در جاده‌ها و سوانح توسط پلیس صورت گرفت و یک اجماع عمومی در این راستا ایجاد شد و در نهایت میزان وقوع تصادفات حدود 25 درصد کاهش پیدا کرد.

آقایی بر لزوم تحلیل آمار تصادفات و بررسی علل مختلف آن تاکید کرد و گفت: اطلاعات مورد نیاز در اختیار پلیس قرار دارد، بنابراین می‌توان با مطالعه این آمار و بررسی تعداد اتومبیل‌های مختلف و نوع حوادث به برداشت‌های علمی در این زمینه دست یافت و در نتیجه به دنبال راهکار کاهش تصادفات بود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کشور 5 هزار و 752 دستگاه اسکانیا، 5 هزار و 600 دستگاه ولوو، 8 هزار دستگاه شهاب، 33 هزار و 294 دستگاه بنز وجود دارد و توسط مردم برای حمل و نقل به کار گرفته می‌شود که باید مورد بررسی قرار گیرد کدام یک از این خودروها بیشترین میزان تصادفات را رقم زده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مردم در ارتباط با رانندگی باید تغییر کند، اظهار داشت: رسانه‌های جمعی و پلیس در این راستا مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و از طریق گام برداشتن در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی می‌توانند در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای ایفای نقش کنند./س

برچسب ها: تلاش ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.