کرمانشاه/

مسوول ورزش بانوان کرمانشاه: مشغله کاری و مسئولیت پذیری فقر حرکتی را در زنان بالا برده است

مسئول امور ورزش بانوان کرمانشاه معتقد است: مشغله کاری و مسئولیت‌پذیری زنان نسبت به امور خانه و خانواده، فقر حرکتی را در زنان بالا برده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران نرگس یوسفی، با اشاره به وجود فقر حرکتی در زنان امروزی، اظهار داشت: در حال حاضر این فقر حرکتی موجب افزایش موارد کمر درد و پادرد در جامعه شده است.

وی با اشاره به بالا بودن فقر حرکتی در زنان معتقد است: گرایش کمتر زنان به ورزش به دلیل مشغله کاری بسیار آنها در داخل و خارج از خانه می‌باشد و نیز احساس مسئولیت بیشتر زنان نسبت به خانه و فرزندان خود موجب شده تا آنها فرصتی برای پرداختن به خود و ورزش کردن نداشته باشند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این در حالیست که ورزش کردن موجب تامین سلامت آنها شده و تامین سلامت مادران است که می‌تواند سلامت و نشاط خانواده را در پی داشته باشد.

وی با بیان این که سلامت مادران سلامت خانواده و جامعه را فراهم می‌کند، توصیه کرد، زنان وقت بیشتری را به ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی اختصاص دهند.

مسئول ورزش بانوان کرمانشاه با اشاره به فراهم بودن وسایل ورزشی در بسیاری از پارک‌های کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 تا 13 پارک فعال با وسایل ورزشی مناسب پذیرای بانوان هستند که در اکثر آنها مربی ورزشی نیز حاضر است تا به بانوانی که آگاهی لازم را در زمینه انجام حرکت‌های ورزشی ندارند آموزش دهد.

وی افزود: هم‌چنین اماکن و ایستگاه‌های ورزشی در سطح شهر نیز تعبیه شده تا بانوان کرمانشاهی با مراجعه به این مراکز فعالیت ورزشی و تحرک بدنی خود را افزایش دهند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، فقرحرکتی ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.