ساری /

پالایش بیش از 5 هزار مترمکعب پسابهای صنعتی در مازندران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: درحال حاضر روزانه پنج هزار و 215 مترمكعب پسآبهاي واحدهاي توليدي و صنعتي در تصفيه خانه فاضلاب شهركهاي صنعتي استان پالايش مي شود.

وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: این پسابها غالبامورد استفاده مجدد براي فضاي سبز و كشاورزي قرار مي گيرد.

وی از فعاليت 10 آزمایشگاه در تصفیه خانه هاي فاضلاب شهرکهای صنعتی استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای پالایش فرآیند تصفیه خانه فاضلاب و بررسی ورودی و خروجی پسآب واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرکهای صنعتی استان 10 واحد آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب ، روزانه اقدام به نمونه گیری و بررسی وضعيت راندمان فرايندي تصفيه خانه ها می پردازند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: در این آزمایشگاهها کلیه تستهای مربوط به اندازه گیری شاخص های آلودگی نظیر OD ، OD ، TSS ، PH ، TDS ، MLVSS ، MLSS ، SVI اندازه گیری و ثبت می شوند.

وفایی نژاد با اشـاره به هدف از تجهیـز آزمایشگاه راهبری علمی و کنتـرل فرآیند واحـدهاي تصفيه خانه ها در شهرکهای صنعتی افزود : میزان عملکرد و راندمان تصفیه خانه و مقایسه آن با استانداردهای راهبری تصفیه خانه فاضلاب و محیط زیست کشور ، در آزمايشگاه مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاهها وضعیت فاضلاب را از لحاظ آلودگی موجود در فاضلاب ارسالی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکها ، مورد اندازه گیری و پایش قرار می دهند./س


برچسب ها: پالایش ، پساب ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.