بوشهر/

برنامه جشن‌ عيد غدير در بوشهر/ برپايي 313 مراسم محوري دهه امامت و ولايت

دبير شوراي هيئات مذهبي استان بوشهر گفت: از سوي دفتر نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و بنياد بين المللي غدير استان بوشهر، جشن بزرگ عيد غدير خم به همراه ويژه برنامه هاي خاص، پنجشنبه دوم آبان ماه 92 ساعت 9 صبح در مصلاي جمعه بوشهر و 313 مراسم محوري دهه امامت و ولايت در استان برگزار مي شود.



حامد فكوري در گفتگو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران  با تشریح برنامه‌های عید غدیر در استان بوشهر، اظهار داشت: به همت هيئت مذهبي منتظران حضرت مهدي (عج) شهرستان بوشهر و با همكاري پايگاه مقاومت نجف اشرف بوشهر و مسجد خاتم الانبيا (ص)، مراسم جشن عيد غدير با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا عاشوري و با مداحي حاج عليرضا پولاد، شامگاه پنجشنبه دوم آبان ماه 92 بعد از نماز مغرب و عشا در بوستان مدرسه راهنمايي ملاصدرا كوي بهشت صادق شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

برپايي 313 مراسم محوري جشن‌هاي مردمي دهه امامت و ولايت

سخنگو و دبير شوراي هيئات مذهبي استان بوشهر از برپايي 313 مراسم محوري جشن‌هاي مردمي دهه امامت و ولايت در هيات هاي مذهبي مساجد و حسينيه هاي استان بوشهر خبر داد و افزود: ويژه مراسم جشن اين دهه از سوي دفتر نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر و بنياد بين المللي غدير استان بوشهر، جشن بزرگ عيد غدير خم به همراه ويژه برنامه هاي خاص، پنجشنبه دوم آبان ماه 92 ساعت 9 صبح با حضور آيت الله صفايي بوشهري در مصلاي جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

وي به استقبال بي نظير و باشكوه مردم شهرهاي استان بوشهر از ضريح خيمه گاه حضرت ابوالفضل عباس (ع) در اين چهار روز اشاره كرد و عنوان كرد: مراسم استقبال بي نظير از ضريح خيمه گاه علمدار كربلا حضرت باب الحوائج (ع)در مركز استان با حضور بيش از 20 هزار نفر بوشهري مشتاق و محبان خاندان رسول خدا (ص) قرار گرفت و با برنامه ريزي و پيگيري هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان در روز جمعه 26 مهرماه ضريح مطهر به شهر ولايتمدار و دارالحماسه بوشهر انتقال داده شد.

فكوري عضو ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت ديني استان بوشهر در ادامه يادآور شد: در روز عيد سعيد قربان، 25 راس گوسفند به همت هيئت مذهبي فاطميون استان و با مشاركت مردم متدين بوشهر قرباني شد و گوشت نذري قرباني را در بين چهارصد خانواده نيازمند و تحت پوشش صندوق هاي خيريه توزيع شد.

برنامه‌های جشن غدیر در شهر بوشهر

وي گفت: به همت هيئت مذهبي سائلين الزينب (س)جشن بزرگ عيد سعيد غدير خم در تكيه حضرت ابوالفضل (ع) كوي سبزآباد شهر بوشهر، پنجشنبه 2 آبان ماه 92 ساعت 19 با سخنراني حجت الاسلام شيخ جواد اسماعيل نيا و با مداحي ذاكر اهل بيت (ع) حاج ابراهيم قانع برگزار خواهد شد.

فكوري عنوان كرد: در مركز استان، به همت هيئت‌هاي مذهبي محبين حضرت رسول (ص) و رايت العباس (ع) رهروان شهدا و به مناسبت عيد سعيد غدير خم، جشن بزرگ ولايت، با سخنراني حجت الاسلام جعفري زاده و با ذاكري كربلايي سيد حسن هاشمي و با حضور شاعر اهل بيت (ع) وحيد قاسمي، شامگاه پنجشنبه 2 آبان ماه، ساعت 20 و 30 دقيقه در تكيه رهروان شهدا انتهاي كوي گلخانه برگزار مي شود.

وي در ادامه بيان داشت: به همت امنا مسجد امام سجاد (ع) كوي هلالي شهرستان بوشهر، < همايش ولايت در قرآن > به همراه ختم قرآن كريم و با حضور قاريان بين المللي و برتر استاني، شامگاه چهارشنبه يكم آبان ماه 92، بعد از نماز مغرب و عشا در اين مسجد برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقه زيباترين پيامك مرزداران خليج فارس به عيد غدير

سخنگو و دبير شوراي هيئات مذهبي استان بوشهر در ادامه از برگزاري پنجمين مرحله مسابقه پيامكي كشوري كه براي پنجمين سال متوالي با عنوان "زيباترين پيامك مرزداران خليج فارس به عيد غدير"  به همت هيئت مذهبي محبان اهل بيت (ع) كوي شكري شهرستان بوشهر و با مشاركت كانون فرهنگي تبليغي جماران برگزار مي شود، خبرداد و عنوان كرد:  علاقمنداني كه قصد شركت در پنجمين مرحله مسابقه كشوري < زيباترين پيامك مرزداران خليج فارس به عيد غدير > دارند، با ارسال بهترين پيامك جملات ناب و اشعار توليدي خود به شماره سامانه 30008108 در اين مسابقه شركت كنند و بعد از داوري كميته هشت نفره اساتيد ادبيات و شعراي آئيني، به برگزيدگان هزينه سفر به عتبات عاليات و هزاران جوايز نفيس اهدا خواهد شد.

وي ادامه داد: جشن عيد غدير در شامگاه چهارشنبه، بعد از نماز مغرب و عشا، با سخنراني حجت الاسلام حدادي و با مداحي جعفر دريايي نژاد در مسجد توحيد شهر بوشهر برگزار مي شود.

فكوري در ادامه با بيان اينكه عيد غدير متعلق به همه مسلمان است و مي بايست تمامي سرزمين هاي اسلامي در عيد امامت و ولايت غرق شور و نشاط باشد، گفت: الحمدالله در مساجد چهارمحل كوتي، شنبدي، دهدشتي و بهبهاني ها كه جز محلات سنتي و قديمي شهر بوشهر به شمار مي روند، مراسمات آئيني و بومي و جذاب اعياد با اذكار و اشعار خاص و در ديگر مناسبت ها با تاريخچه بيش از 200 سال در اين مساجد و حسينيه و تكاياي چهارمحل سنتي و بافت قديم بوشهر برگزار شده و تا كنون نيز ادامه دارد.

برگزاري جشن بزرگ عيدالله اكبر در بازار بوشهر

وي عنوان كرد: بيش از سه هزار جلدكتاب با محتواي امامت و ولايت، چهار هزار پوستر و دو هزار پرچم غدير، پنج هزار خطابه غدير، دو هزار جلد نهج البلاغه و هشت هزار تمثال ولايت و ديگر اقلام در بين هيئت هاي مذهبي مساجد و حسينيه هاي استان بوشهر توسط بنياد بين المللي غدير استان و با همكاري اداره كل تبليغات اسلامي استان توزيع شده است.

فكوري مدير امور مساجد و تشكل ها و اصناف ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر در پايان از برگزاري جشن بزرگ عيدالله اكبر در بازار بوشهر خبر داد و در ادامه افزود: اين جشن به مناسبت عيد سعيد غدير خم و به همت مجمع امور صنفي شهرستان و با همكاري انجمن اسلامي اصناف و بازاريان، در شامگاه عيد در مسجد فاطمه زهرا (س) شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

يادآور مي شود؛ هفدهمين كانون مصلاي هاي كشور با نام امام هادي (ع) در مصلاي جمعه شهر بوشهر در سالروز اين امام همام افتتاح و راه اندازي مي شود./ش

برچسب ها: دبیر ، شورا ، هیئات ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.