مسئولان و طرفداران پروژه جنجالي لاله به كارگرداني اسي نيك نژاد امروز با افشاشدن حقايقي سكوت كردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ پروژه سينمايي لاله كه سال گذشته حاشيه هاي زيادي را به دنبال داشت و اكنون معلق شده است هنوز حواشي زيادي را به دنبال دارد. كساني كه تا ديروز سكوت كرده بودند امروز حقايقي را بيان مي كنند كه شايد اگر سال گذشته مطرح شده بود تاكنون به قول تهيه كننده آن 4 ميليارد و 900 ميليون تومان براي سينماي ايران هزينه به دنبال نداشت.
 
امروز حرف از دادن پولي بدون دليل آن هم به مبلغ 350 ميليون تومان توسط بنياد سينمايي فارابي آن هم توسط دستور فردي ناشناس به اسي نيك نژاد تعلق گرفته است. در آن زمان خيلي از افراد اين پروژه به دلايل نامعلومي از همكاري با اين تهيه كننده انصراف دادند و امروز همانها حقايقي را مطرح مي كنند كه براي بسياري از افراد به طور قطع بار حقوقي به دنبال خواهد داشت.
 
اين پروژه به كارگرداني اسي نيك نژاد در همان ابتداي امر با مخالفت كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به دليل سابقه بسيار نامشخص و بد اين كارگردان در ساخت فيلمهاي زشت و سياه بود.
 
در حال حاضر مدير جديد مركز گسترش سينماي مستند تجربي اين پروژه را به تعليق درآورده تا تكليف آن مشخص شود، پروژه اي كه قرار بود در ابتدا هزينه آن را كمپاني هاي آمريكايي و كانادايي بدهند.
 
لاله با وجود مخالفت هاي بسيار كليد زده شد و حال امروز پس از گذشت يكسال به تعليق درآمده و تمامي مسئولان اين امر از جمله جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي، شفيع آقامحمديان رئيس مركز گسترش سينماي مستند تجربي و مسئولان فارابي در پاسخ به خبرنگاران ما در خصوص اين اطلاعات جديد بدست آمده در مورد پروژه لاله سكوت كرده اند و پاسخ را به زمان نامشخص ديگر موكول كردند.
 
شفيع آقامحمديان در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر اجازه صحبت كردن در اين رابطه را ندارم.   
 
همه متوليان و طرفداران پروژه لاله امروز سكوت كرده اند و گويا بايد به دنبال عاملي اصلي پا را از حد سازمان سينمايي و مركز گسترش سينمايي مستند تجربي فراتر گذاشت و به دنبال شخص ديگري در اين زمينه بود.
 
پروانه پرتو تهيه كننده اي كه بعد از انصراف سبط احمدي تهيه كننده قبلي به لاله پيوست، در اين باره به خبرنگار ما مي گويد: از آذرماه سال گذشته تاكنون تهيه كنندگي اين پروژه برعهده من بوده و من تا الان حدود 4 ميليارد و 900 ميليون تومان هزينه كرده ام.
 
وي ادامه داد: من از اتفاقات و حرفهاي اخير خبري ندارم و هيچ كدام از اينها به من ربطي ندارد.
 
اين تهيه كننده در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص تكليف 4 ميليارد و 900 ميليون توماني كه از بيت المال هزينه شده است را با توجه به تعليق اين پروژه به خود مربوط ندانسته و در ادامه گفتگو نيز تلفن را قطع كرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لاله ، نیک نژاد ، پرتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار