صادرات کالا از خراسان رضوي در6 ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال از رشد 36 درصدي در وزن و 61 درصدي در ارزش برخوردار بوده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،در6 ماه نخست امسال 13 ميليون و 500 هزار دلار کالا به وزن هزار و 896 تن از طريق بازارچه هاي مرزي باجگيران و دوغارون به خارج صادر و 87 درصد هدفگذاري صادرات خراسان رضوي در اين مدت محقق شده است .

 رييس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوي امروز با گراميداشت روز صادرات گفت : مبلغ هدف گذاري شده براي صادرات استان 2 هزار و 100 ميليون دلار بوده است که از اين ميزان 87 درصد تحقق يافته است.

 ناصر فخر موحدي با بيان اينکه سهم خراسان رضوي از ارزش صادرات کل کشور در 6 ماه نخست امسال حدود 6 درصد بوده است افزود : خراسان رضوي در اين مدت با 9 هزار و 611 هزار تن صادرات توليد نهايي به ارزش 961 ميليون دلار پس از استانهاي تهران و اصفهان در جايگاه سوم صادراتي کشور قرار گرفته است.

 وي اضافه کرد : توليد نهايي مربوط به کالاهايي است که در خراسان رضوي توليد شده اما از طريق ساير گمرکات کشور صادر مي شود.

 همچنين در 6 ماه نخست امسال يک ميليون تن کالا به ارزش 835 ميليون دلار از گمرکات استان به کشورهاي آسيايي و اروپايي صادر شد که از نظر وزن سه درصد و از نظر ارزشي 5 /7 درصد کل صادرات کشور را شامل مي شود.

ناصر فخر موحدي از رشد حدود سه و نيم برابري تجارت چمداني در6 ماه نخست امسال نيز خبر داد و افزود : در اين مدت 21 ميليون و 526 هزار دلار کالا از خراسان رضوي از طريق مرزهاي باجگيران ، لطف آباد و سرخس به صورت چمداني به کشورهاي آسياي ميانه صادر شده است.

 زعفران ، ميله آهني يا فولادي ، سيمان ، انواع نانها و خميرها ، رنگها و ورنيها ، شيريني و شکلات ، رب گوجه فرنگي ، لوله و شيلنگ ، سيم مسي و کفپوشها ، 10 قلم عمده کالاهاي صادراتي خراسان رضوي در 6 ماه نخست امسال است که به کشورهاي افغانستان ، ترکمنستان ، تاجيکستان ، امارات متحده عربي ، عراق ، قزاقستان ، قرقيزستان ، اسپانيا  ، ازبکستان و چين صادر شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، کالا ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار