حمایت آمريکا از ديکتاتوري های آل سعود و آل خليفه

کارشناس انگليسي تاکيد کرد آمريکا حامي ديکتاتوري آل سعود و آل خليفه در منطقه است و در سرکوبگريهاي آنها شريک است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ رندي شکسپير در گفتگو با اين شبکه از لندن گفت:« حکومت بحرين در منطقه به سرکوب شيعيان اين کشور مشغول است. در جهان نوعي محور شرارت وجود دارد که متشکل از آمريکا و اسرائيل و عربستان سعودي و بحرين است. اين کشورها با همکاري هم، دموکراسي را به هرشکلي که ممکن باشد در منطقه شمال آفريقا و غرب آسيا سرکوب مي کنند. علت اصلي اين رويکرد، حمايت از توسعه پديده صهيونيستي در منطقه است. واقعيت منطقه همين است. اسرائيل عامل پشت پرده همه جنايتهاي جاري در منطقه است.

همه کارهايي که آمريکا در منطقه انجام مي دهد براي حمايت از توسعه اسرائيل است. مردم بحرين به دنبال دموکراسي و آزادي هستند اما حکومت فاشيستي آل خليفه مردم را به شدت سرکوب مي کند. حکومت آل خليفه به صورت تعمدي تلاش مي کند مانع از تحقق اين هدف شود و از هر شيوه اي براي سرکوب استفاده مي کند تا مانع از تحقق دموکراسي در بحرين شود.  حکومت آل خليفه روابط بسيار نزديکي با حکومت آل سعود و اسرائيل و آمريکا دارد. بااين اوصاف، آمريکا نيز عامل سرکوب دموکراسي در بحرين است.

 چگونه آمريکايي که از حل مشکلات خودش عاجز است و مشکلات مالي و بحران بودجه مويد آن است و چنين سياستهايي را در منطقه دنبال مي کند، مي تواند از دموکراسي سخن بگويد؟ آمريکا از اراذل و اوباش حکومتي و آدمکشها و حکومتهاي ياغي در منطقه حمايت مي کند. آمريکا از حکومت آل سعود حمايت مي کند که گردن مي زند و دست انسانها را قطع مي کند. اين حکومت مصداق بارز محور شرارت است.»

وي در ادامه افزود:« آمريکا مي خواهد مرزهاي اسرائيل از نيل تا فرات گسترش پيدا کند. آمريکا از هيچ اقدامي براي اين حمايتها از اسرائيل فروگذار نيست. آمريکا و اسرائيل از خطر هسته اي و تسليحات هسته اي ايران سخن مي گويند. اين درحالي است که ايران به هيچ وجه خطر هسته اي نيست. اسرائيل خطر هسته اي است که صدها کلاهک هسته اي دارد. حکومت اسرائيل نژادپرست و آپارتايدي است که نگرشهاي وحشيانه دارد. حکومت اسرائيل و آمريکا با آل خليفه و آل سعودي روابط  بسيار نزديکي دارند. آمريکا ديگر در منطقه خاورميانه هيچ اعتباري ندارد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار