رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: با سرلوحه قرار دادن امر تولید، زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، حسن حسینی با بیاناینکه گردش مالی در کشور افزایش میابد و پرداخت مالیات، نیاز کشور را به درآمدهای حاصل از نفت کاهش میدهد افزود: زمانی که جنگ نظامی بروز میکند، تلاشی مضاعف برای حماسهآفرینی میشود و همه دستاندرکاران، خود را وقف خلق حماسه میکنند که برای نمونه حماسه فتح خرمشهر رقم میخورد.

وی ادامه داد: درخصوص حماسه اقتصادی نیز زمانی میتوانیم بگوییم توانستهایم رهنمودهای مقام معظم رهبری را پیاده کنیم که مانند حماسه آزادسازی خرمشهر، تغییرات شگرفی را در تولید و کارآفرینی ایجاد کرده باشیم.

حسینی با بیان اینکه کلید حماسه اقتصادی رفع موانع تولید است، گفت: در حال حاضر مشکلات واحدهای تولیدی باعث شده تا 90درصد از این واحدها زیر ظرفیت دارای توجیه اقتصادی فعالیت کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: یک واحد تولیدی برای اینکه فعالیتش توجیه اقتصادی داشته باشد باید با حداقل 55درصد ظرفیت خود فعالیت کند، اما متاسفانه این رقم در خراسان رضوی به صورت میانگین 38درصد است.وی با اشاره به مشکلاتی که باعث کاهش ظرفیت واحدهای تولیدی شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته چندین بخشنامه ضد و نقیض داشتیم که فضای کسب و کار را دچار چالش کرد و باعث شد تا تولید با 10درصد سود به پایینترین سوددهی برسد؛ موضوعی که خود را بهصورت کاهش ظرفیت تولید نشان داده است.

حسینی بیان داشت: همچنین مشکلاتی نظیر تامین نشدن نقدینگی تولید و باز نشدن اعتبار ارزی برای تولیدکنندگان و نوسانات ارزی نیز باعث شد تا حاشیه سود تولید بیش از پیش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان بهدلیل کمبود نقدینگی و حمایت نکردن واقعی با چالشهای جدی مواجه هستند، تصریح کرد: افزایش رشد اقتصادی و بهرهوری در واحدهای تولیدی بهترین راه در رسیدن به اشتغال و توسعه پایدار است که این خود نیازمند مشارکت همهجانبه است.

وی ادامه داد: آنچه امروز میتواند در تحقق حماسهاقتصادی بیشترین سهم را داشته باشد، توجه به رونق تولید ملی با کمک به بنگاهها،کارخانجات، شرکتهای تولیدی، جلوگیری از واردات بیرویه و غیرضروری، تامین سرمایه در گردش، حذف بخشنامههای دست و پا گیر بانکی و پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی و احساسی مسئولان اقتصادی است.

این مسئول از تلاشگران عرصه تولید بهعنوان سربازان خطمقدم خلق حماسه اقتصادی یاد کرد و ادامه داد: در تقویت واحدهای تولیدی و حتی تثبیت وضعیت موجود آنها باید جهادگونه تلاش کرد تا موانع برطرف شود/س.  

   

 

برچسب ها: تولید ، زمینه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.