رحيم‌پور ازغدي در دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع:

نقاط ضعف درون نظام و خیانت‌ برخی افراد عامل ضربه زدن دشمنان به کشور است

رحيم‌پور ازغدي گفت: بيشترين ضربه‌اي که دشمنان تاكنون توانسته‌اند به كشور ما وارد كنند از روي نقاط ضعف درون نظام و خيانت‌هاي برخي افراد بوده است.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، "حسن رحيم‌پور ازغدي" در جمع دانشجويان دانشگاه مالك اشتر وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در سخناني با موضوع "هجوم رسانه‌اي دشمن" با بيان اينكه دشمنان با شناسايي نقاط ضعف هر جامعه‌اي، از آن نقطه حمله خود را شروع مي‌كنند، افزود: بيشترين ضربه‌اي که دشمنان تاكنون توانسته‌اند به كشور ما وارد كنند از روي نقاط ضعف درون نظام و خيانت‌هاي برخي افراد بوده است.

وي با بيان اينكه شكست در جنگ نظامي، سياسي و اقتصادي را مي‌توان تا حدودي فهميد و تشخيص داد، اظهار داشت: دشمنان از جبهه فرهنگي تاكنون ضربات بسياري به ما وارد كرده‌اند چرا كه شكست در جنگ فرهنگي قابل تشخيص نيست به همين سبب دشمن بيشترين هدف خود را در اين جبهه متمركز كرده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه شيعه هيچ‌گاه از دشمن شكست نمي‌خورد مگر از درون خودشان، تاكيد كرد: بايد با آسيب‌شناسي دروني مانع از ورود دشمن به كشور شد.عضور شوراي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران به فرهنگ حاكم بر جهان هجوم پيدا كرد، گفت: اسلام اهل بيت در قالب انقلاب اسلامي ايران به فرهنگ شرق و غرب حمله كرد و توانست جبهه خود را در جهان پيدا كند.

وي با بيان اينكه ابرقدرت‌ها با كيفيت حضور ايران در جهان مشكل دارند، تاكيد كرد: دشمنان دوست ندارند ايران به رقيبي براي آنها تبديل شود چرا كه آنها نوكر مي‌خواهند.

رحيم‌پور‌ازغدي ‌با بيان اينكه امروز عده‌اي از تحريم به عنوان يكي از مشكلات اساسي كشور نام مي‌برند با انتقاد از اين موضوع تاكيد كرد: تحريم براي ايران اسلامي موضوع جديدي نيست و ايران ‌بيش از 30 سال است كه در تحريم دشمنان به سر مي‌برد.

عضور شوراي انقلاب فرهنگي با اشاره به دوران دفاع مقدس تصريح كرد: در جنگ هشت ساله عليه ايران، تمام شرق و غرب بهترين و جديدترين سلاح‌ها را در اختيار صدام قرار مي‌دادند ولي از فروختن سيم خاردار به ايران امنتاع مي‌كردند چرا كه مي‌گفتند شما مي‌خواهيد از اين سيم خاردار استفاده نظامي كنيد.

رحيم‌پور‌ازغدي با بيان اينكه وضعيت امروز كشورمان ‌نسبت به 30 سال پيش بسيار تغيير كرده است، افزود: دشمنان با استفاده از نقاط ضعف درون كشورمان به دنبال تشديد تحريم‌ها هستند‌.

وي با طرح اين سئوال كه چرا بايد كشورمان از تحريم ضربه بخورد گفت: اگر دانشگاه‌هاي كشورمان در 30 سال گذشته به وظيفه اصلي و علمي خود عمل مي‌كردند امروز نبايد از برخي تحريم‌ها ضربه بخوريم.

اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: دانشگاه‌ها موافقند كه هراسي از تحريم نداشته و در پي توليدات جديد و خنثي كردن تحريم‌ها باشند.

وي با بيان اينكه امام خميني (ره) هيچگاه به تحريم‌ها و تهديدات دشمنان توجه‌ نمي‌كردند، اظهار داشت:  اگر دانشگاه‌ها وظيفه خود را به درستي انجام مي‌دادند نبايد امروز از تحريم مي‌ترسيديم‌ ولي با حركت جهادي مي‌توانيم بر تحريم‌ها غلبه كنيم.

رحيم پورازغدي با بيان اينكه آمريكا نسبت به 30 سال پيش بسيار ضعيف شده است، گفت: ساليان دور آمريكا ‌در كمترين فرصت يك كشور و نظام را نابود مي‌كرد ولي امروز ديگر آمريكا هيچ قدرتي در جهان ندارد.

وي تاكيد كرد: امام خميني (ره) از همان ابتدا معتقد بود بايد جلوي آمريكا ايستاد و اجازه نداد اين كشور براي جهوري‌اسلامي ايران خودنمايي كند.

عضو شوراي انقلاب فرهنگي با اشاره به كشورهايي كه بيداري اسلامي در آنها صورت گرفت، افزود: بيداري‌هاي اسلامي كه در برخي كشورهاي عربي منطقه رخ داد همگي يك شبه نابود شدند.

وي با بيان اينكه بايد قدر انقلاب اسلامي را بدانيم، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامي ايران به يك قدرت جهاني تبديل شده ‌و الگويي براي ساير كشورهاي مسلمان است.

عضو‌ شوراي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه انقلاب اسلامي در حالي به پيروزي رسيد كه جوانان آن زمان تحت شديدترين هجوم رسانه‌اي قرار داشتند، متذكر شد: اگر حوزه علميه و نهادهاي فرهنگي به درستي به وظيفه خود عمل مي‌كردند امروز هجوم رسانه‌اي غرب معنا نداشت با اين حال نبايد از هجوم رسانه‌اي دشمنان بترسيم.

وي با بيان اينكه تئورسين‌هاي غربي معتقدند اگر كشوري مي‌خواهد بر ملتي پيروز شود بايد بر ذهن آنها مسلط گردد، خاطرنشان كرد: هدف دشمنان در هجوم رسانه‌اي جوانان نيست بلكه آنان كل ايران را هدفگذاري كرده‌اند.

رحيم‌پور‌ ازغدي با بيان اينكه دشمنان در هجوم رسانه‌اي به دنبال تغيير نظام اجتماعي يك جامعه هستند، گفت: غربي‌ها و استكبار در هجوم رسانه‌اي به دنبال انتقال احساس خودشان به جامعه هدف بوده و در اين بين زنان در اولويت نخست هستند.

عضو شوراي انقلاب فرهنگي  با تاكيد بر اينكه دشمن به طور ويژه در هجوم رسانه‌اي بر روي زنان سرمايه‌گذاري كرده‌، افزود: با توجه به اينكه زنان سبك زندگي هر خانواده‌اي را برنامه‌ريزي و طرح‌ريزي مي‌كنند هدف مستقيم دشمنان زنان است و اگر بانوان متعهد  به كشور و خانواده خود باشند دشمن هيچ غلطي نمي‌تواند بكند و جامعه سالم خواهد ماند.

وي با تشريح مهم‌ترين تاكتيك‌هاي دشمنان در هجوم رسانه‌اي، از فرهنگ قومي و قبيله‌اي به عنوان يكي از اين تاكتيك‌ها نام برد و گفت: يكي ديگر از تاكتيك‌هاي دشمنان در هجوم رسانه‌اي ارتباطات افقي در جامعه است بدين‌صورت كه دشمن مي‌خواهد مردم با يكديگر ارتباطي نداشته باشند تا آن كشور هويت اجتماعي نداشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه  با بيان اينكه دشمن در هجوم رسانه‌اي به دنبال شستشوي مغرهاست تا بتواند جامعه را كنترل كند، تصريح كرد: اسلام از مسلمانان به عنوان يك امت اسلامي ياد مي‌كند و زندگي فردي جايي در اسلام ندارد در حالي كه دشمن در هجوم رسانه‌اي به دنبال زندگي افقي و محدود كردن روابط است.‌

عضو شوراي انقلاب فرهنگي يكي ديگر از تاكتيك‌هاي دشمنان در هجوم رسانه‌‌اي را متهم كردن ‌دانست و گفت: دشمنان با شناسايي موانع حركت خود در هر جامعه‌اي، آن كشور را به دروغگويي، تروريسم و ضدحقوق بشر متهم مي‌كنند ‌تا بتوانند اهداف شوم خود را پياده كنند.

وي يكي ديگر از تاكتيك‌هاي دشمنان در هجوم رسانه‌اي را منفعت بيان كرد و اظهار داشت: در بيداري اسلامي كه در كشورهاي منطقه رخ داد دشمنان بعد از اينكه ديدند اين بيداري اسلامي به سود آنها نيست انقلاب ‌‌آن كشورها را منحرف كردند و بيداري اسلامي به جنگ داخلي تبديل شد.

رحيم پور‌ازغدي تقسيم‌بندي كشورها را يكي ديگر از تاكتيك‌هاي جنگ رسانه‌اي دشمنان عنوان كرد و گفت: دشمنان با تقسيم‌بندي كشورها به كشورهاي جهان سوم و درحال توسعه و ... مي خواهند به نوعي تمام كشورها را تحت سلطه خود قرار دهند.

عضو شوراي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه دشمنان با همين هجوم رسانه‌اي به دنيا القا كردند كه ايران ‌بمب اتمي دارد، تصريح كرد:  اين در حالي است كه آمريكا براي اولين‌بار از بمب ‌‌اتمي استفاده كرد و خود بيشترين بمب ‌اتمي را دارد.

 وي با بيان اينكه دشمنان با هجوم رسانه‌اي از خود يك جامعه آرماني به مخاطب ارائه مي‌دهد، گفت: متاسفانه دشمنان در هجوم رسانه‌اي خود دانشمندان هسته‌اي ايران را جنگ‌طلب معرفي مي‌كنند و به مخاطبان القا مي‌شود كه ايران به دنبال جنگ است در حالي كه آمريكا بدترين كشور دنياست و مدام به ساير كشورها حمله مي‌كند.

وي با بيان اينكه ايران به لحاظ اسلامي ساخت بمب اتمي را قبول ندارد، تاكيد كرد: در زمان جنگ تحميلي امام خميني (ره) با وجود اينكه دشمن چند بار كشورمان را مورد حمله موشكي و شيميايي قرار داده بود اجازه استفاده از موشك را به نيروهاي رزمنده نداد چرا كه معتقد بود بر اثر اين حمله موشكي انسان‌هاي بي‌گناه در عراق كشته مي‌شوند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار