دم دنباله دارها از کجاست؟

حتماً برای شما هم دنباله دارها زیباترین اجرام کیهانی هستند که شاید در طول زندگی خود حداقل یکبار آنها را در آسمان دیده اید حالا اگر دوست دارد بدانید که دم این اجرام چگونه و از کجا ظاهر می شود بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوري گزوه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دنباله دار یک گلوله برفی کیهانی است که از گازهای منجمد، سنگ و گرد و غبار ساخته شده و از سه بخش هسته، گیسو و دم تشکیل شده است که هسته آن که در بخش مرکزی جای گرفته از گرد و غبار و گاز و یخ شکل گرفته است.

هر دنباله دار از یک هسته جامد که توسط ابری به نام گیسو احاطه شده تشکیل می شود و دنباله دارها می توانند دارای یک یا دو دم نیز باشند و به اندازه آنها تقریباً برابر با یک شهر کوچک است.

زمانی که یک دنباله دار به خورشید نزدیک می شوند یخ های موجود در هسته آن تبخیر شده و تبدیل به ابر بزرگی در اطراف دنباله دار می شود که به آن گیسو می گویند و بخشی از این یخ های دنباله دار در زمان حرکت به سمت خورشید ذوب شده و به شکل دم در انتهای آنها پدیدار می شود که ناظران زمینی می توانند آن را ببینند.

دنباله دارها اغلب به اندازه ای کوچک و کم نور هستند که از زمین بدون تلسکوپ و ابزارهای ابتیکی قابل رویت نمی باشند اما با این حال برخی از آنها تا هفته ها در آسمان با چشم غیر مسلح دیده می شوند./ع2

انتهاي پيام/
برچسب ها: دنباله ، خورشید ، ذوب ، گیسو ، هسته ، کیهانی ، یخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار