از کتاب نفیس «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران» رونمایی می شود

با حضور مهندس سیدمحمد بهشتی و چهره های ماندگار معماری از کتاب نفیس «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی» رونمایی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ مدیر ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اعلام این خبر گفت: آیین رونمایی از کتاب نفیس  «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی» با حضور نویسنده اثر، دکتر غلامحسین معماریان، محققان و پژوهشگران همکار در این اثر نفیس، جمعی از هنرمندان و چهره های ماندگار معماری، مقاماتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان پژوهشگاه فرهنگ، هنر وارتباطات و ‌مدیران انتشارات آرما، روز چهارشنبه 8 آبان ساعت 10 صبح در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه همچنین از حضور سید محمد بهشتی، ‌مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی به عنوان سخنران کلیدی مراسم خبر داد و افزود: این کتاب یکی از دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که در پژوهشکده هنرهای سنتی- اسلامی تهیه و تدوین شده است. در این کتاب با تمرکز بر نام مقدس علی (ع) نشان داده شده است که چگونه معماران و هنرمندان با مواد و مصالح، ده‌ها شکل متنوع از نام علی (ع) را به وجود آورده‌اند.
در این تحقیق بیش از 45 بنای تاریخی در ایران به طور مستقیم مشاهده و بازبینی شده است. همچنین برای دستیابی به اطلاعات دقیق درباره نحوة ترسیم و نام‌های برخی از نقوش در بناها به استادان گرانقدر نسل اول معماری و کاشیکاری مراجعه شده است.

مصطفی اسدزاده، مدیر ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه از کلیه هنرمندان، صاحبنظران و اصحاب رسانه برای حضور در آیین رونمایی از این کتاب، دعوت کرد تا در این ایام که مزین به نام علی (ع)  است در مراسم رونمایی از کتاب «نام علی(ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی» شرکت نمایند. موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بلوار میرداماد، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 واقع است.

گفتنی است در اجرای این طرح پژوهشی بیش از 55 نفر با محقق اصلی، همکاری داشته‌اند. این اثر پژوهشی پس از داوری و ارزیابی در چرخه نشر قرار گرفت و در قالب قرارداد مشترکی با نشر آرما در اصفهان، به زیور چاپ آراسته شده است.

کتاب «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنای» در 264 صفحه مصور قطع رحلی با کاغذ گلاسه رنگی و در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 60000 تومان منتشر شده است.

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار