زارعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بي ثباتي قيمت، "صنعت خودرو" را متضرر کرده است/"بازار" نياز مضاعف به کمک دولت دارد

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه خودروسازان کشور با بدهکاري عظيمي مواجه هستند، گفت: در چنين شرايطي لازم است دولت به صورت ويژه "تسهيلات" و "کمک هاي مالي" مورد نياز بخش خودرو را تامين کند.

غلام محمد زارعي نماينده مردم کهکيلويه و بويراحمد در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اگر ما توليد، عرضه، قيمت و ارائه خدمات پس از فروش را درصنعت خودرو متعادل کنيم قطعا بازار داخلي کشش دريافت "900هزار" خودرو در سال را خواهد داشت و هيچ گونه خودرويي در کارخانه دپو نخواهد شد.
 
وي با بيان اينکه اشکال صنعت خودرو سازي ما کنش و واکنش هاي بي رويه در بازار است، افزود: مسئولان پي در پي در حال اعلام افزايش، ثبات و کاهش قيمت خودرو هستند که اين موضوع بازار را متضرر مي کند.
 
زارعي ادامه داد: اين جزر و مدهاي بازار،شرايط ارائه خدمات و قيمت خودرو را بي ثبات و بي اطمينان مي کند و همچنين ريسک خريد خوروي داخلي را بالا مي برد.
 
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: بنابراين اگر اين آشفته بازار خودرو را ساماندهي کنيم، قطعا  براي خريد خودرو ي داخلي استقبال وجود خواهد داشت.

بازار خودرو نياز مضاعف به کمک دولت دارد
 
زارعي با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در يک دوره زماني وضعيت بازار خودرو و توليد آن با فراز و نشيب هاي زيادي مواجه شد و از آن برنامه زمان بندي خود عقب افتاد.
 
وي ادامه داد: جا ماندن از برنامه زمان بندي توليد و عدم فروش کافي، موجب شد نقدينگي خودروسازان به شدت کاهش يافته و تعهدات مالي شان به تعويق افتد.
 
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه خودروسازان کشور با بدهکاري  عظيمي مواجه هستند، گفت: در چنين شرايطي لازم است دولت به صورت ويژه "تسهيلات" و "کمک هاي مالي" مورد نياز بخش خودرو را تامين کند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ثبات ، خودرو ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار