مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:اسناد فرودگاه جدید به نام شرکت فرودگاه‌های کشور صادر شده است وقتی اسناد صادر شد فرودگاه تکمیل می‌شود.

محمود رسولی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،با بيان اين مطلب گفت: اواخر سال گذشته اعلام شد که فقط سه فرودگاه امام خمینی (ره)، مهرآباد و هاشمی‌نژاد سود ده هستند که در حال حاضر نیز دو فرودگاه‌ شیراز و اصفهان نیز به سودآوری رسیده‌اند.  
 
وی با اشاره به این که بر اساس برنامه فرودگاه‌های اهواز و تبریز نیز سودده خواهند شد، تصریح کرد: سالانه حدود 200 میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه‌ها هزینه می‌شود که در حال حاضر حدود 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در فرودگاه‌های سراسر کشور در دست اجرا قرار دارد.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر در مهرآباد پروژه عمرانی با هزینه 37 میلیارد تومان در حال انجام است ضمن آنکه در فرودگاه مشهد نیز پروژه‌هایی داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: بزرگترین باند تمام بتن کشور در تبریز در حال ساخت است ضمن آنکه در رامسر نیز یک پروژه فرودگاهی بزرگ در حال اجرا داریم.
 
وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) در رامسر اظهار داشت: با احتساب این دو فرودگاه بیش از 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور در حال اجرا است.
 
وی با بیان اینکه فرودگاه دارای تجهیزات خاص است که باید همواره باید مورد توجه باشد گفت: از بعد نیروی انسانی و توسعه تجهیزات فرودگاهی برنامه‌های خاصی از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور در حال انجام است.
 
رسولی نژاد درباره بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: پگیری‌های قضایی از مدیران عامل ایر لاین‌ها داشته‌ایم؛ مدیران ایرلاین‌ها را از طریق مسائل حقوقی به دادگاه فرا خوانده‌ایم که آنها هم تعهد داده‌اند بدهی خود را پرداخت کنند.

رسولی نژاد همچنین با اشاره به  پیگیری‌های قضایی از مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی بابت بدهی آنها، گفت: از طریق مسائل حقوقی مدیران عامل ایرلاین‌های بدهکار را به دادگاه فرا خوانده‌ایم و آنها متعهد شدند بدهی خود را پرداخت کنند.

به گفته وی، از سوی ایرلاین‌ها چک و اسناد بهادار به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت شده و به این ترتیب حدود 70 درصد مطالبات ما وصول شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: وظیفه اصلی شرکت فرودگاه‌ها ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای آموزش پرواز، آموزش ضمن خدمت پرسنل، اقتصادی کردن فرودگاه‌ها و توسعه تجهیزات در کنار دیگر موارد است.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اولویت اهداف ما است  درباره تکمیل فرودگاه اهواز اظهار داشت: فرودگاه اهواز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکسی‌‌وی این فرودگاه با پیشرفت 20 درصدی در حال ساخت است.
 
رسولی‌نژاد اظهار داشت: اسناد فرودگاه جدید  به نام شرکت فرودگاه‌های کشور صادر شده است وقتی اسناد صادر شد فرودگاه تکمیل می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: دیوار فرودگاه در حال تکمیل است و پس از آنکه حدود آن مشخص شد پروژه ساخت فرودگاه با هماهنگی استانداری خوزستان، شرکت نفت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها به مشاور ارائه می‌شود.
 
وی یادآور شد: مشاور نقشه‌های ساخت فرودگاه را کشیده است و احتمالا از ابتدای سال 93 ساخت فرودگاه جدید آغاز می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه حجاج در قالب 190 پرواز به مکه اعزام شده‌اند گفت: پروازهای برگشت توسط سه شرکت هواپیمایی ماهان، ایران ایر و سعودی در حال انجام است که سعودی در یکی از پروازهای خود به زاهدان تأخیراتی داشته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرودگاه ، پروژه ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار