تکذیب خبر موافقت تشکيلات خودگردان فلسطين موافقت با شهرک سازیهای اسرائیل

تشکيلات خود گردان فلسطين موافقت خود را با ساخت واحدهاي مسکوني در کرانه باختري و قدس شرقي در مقابل آزاد سازي اسرا تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه الریاض ؛  ياسر عبد ربه عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين گفت « هيچگونه ارتباطي به ادامه شهرک سازي با آزادي اسراي فلسطيني وجود ندارد. اسرائيل مي خواهد آزادي گروه دوم از اسراي فلسطيني را در مقابل ساخت هزاران شهرک صهيونيستي معامله کند که اين معامله پستي خواهد بود و به طور کلي از چارچوب مذاکرات خارج است. محمود عباس اين قرارداد را واهي مي داند و از اصل و اساس آن را قبول ندارد و اگر اين موضوع در مذاکرات صلح مطرح مي شد به طور کلي آن را رد مي کرد. برقراري ارتباط بين شهرک سازي و آزادي فلسطينيان مغاير با همه تعهداتي است که اسرائيل به گردن گرفته است. اگر عباس مي دانست اسرائيل قصد دارد بين شهرک سازي و اين اسرا ارتباط برقرار کند، او ازسرگيري گفتگوها را نمي پذيرفت. طرف آمريکايي در مذاکرات وعده داد تا حد ممکن جلوي شهرک سازي اسرائيل را بگيرد اما اين اقدام را عملي نکرد.

حنان عشراوي عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين قرارداد مطرح شده درباره آزادي اسرا در قبال شهرک سازي اسرائيل در کرانه باختري و قدس شرقي را تکذيب کرد و گفت: « اين گزارشها گمراه کننده و ساختگي هستند زيرا طرف فلسطيني با اينگونه مبادله اسرا موافقت نکرده است.عشراوي خاطرنشان کرد تنها مسئله اي که مرتبط با آزادي اسراي فلسطيني است موافقت محمود عباس با تاخير در ملحق شدن فلسطين به آژانسها و هيئتهاي مختلف سازمان ملل متحد بود».

يکي از مسئولان بلندپايه رژيم صهيونيستي که نخواست نامش فاش شود در پيامي کوتاه به خبرگزاري فرانس پرس گفته بود « ادامه شهرک سازي بخشي از مقدماتي بود که قبل از ، ازسرگيري مذاکرات بين فلسطينيان و اسرائيلي ها صورت گرفت. اسرائيل در ماههاي آينده به ساخت شهرک سازي در کرانه باختري و قدس شرقي ادامه خواهد داد و آمريکايي ها نيز از اين موضوع اطلاع دارند».رسانه هاي صهيونيستي اعلام کردند وزيران اسرائيلي قرار است امروز براي تاييد آزادي دومين گروه از اسراي فلسطيني در چارچوب مذاکرات صلح تشکيل جلسه دهند.

به نوشته روزنامه صهيونيستي معاريو 26 اسير فلسطيني قرار است سه شنبه آينده آزاد شوند و اين تعداد دقيقا برابر با شمار اسرايي است که در ماه اوت آزاد شده بودند.رسانه هاي صهيونيستي نوشتند بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل براي ساخت صدها شهرک يهودي نشين در کرانه باختري و شرق بيت المقدس چراغ سبز نشان داده است تا رضايت افراطيون را جلب کند.عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين خاطرنشان کرد :« هر اقدام اسرائيل قبل از ساخت واحدهاي مسکوني جديد منجر به نتايج و پيامدهاي بسيار خطرناکي مي شود و ما به عنوان رهبران فلسطيني به هر قيمتي که شده آنرا نخواهيم پذيرفت».

عشراوي تاکيد کرد: « صرفنظر از جايگاه و معيارهايي که اسرائيل در مذاکرات مشخص کرده است تمام شهرکها غيرقانوني هستند بنابراين ما نمي توانيم تاوان بازيهاي سياسي و ائتلافهاي داخلي اسرائيل را بدهيم. روشن است که ائتلاف دولتي تندروي اسرائيل تلاش مي کند فروش و بازاريابي هاي داخلي خود را به حساب حقوق مردم فلسطين و خواسته هاي راهبردي صلح بگذارد».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار