نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

نگذارید در این مملکت مشایی دیگری شکل بگیرد

نماینده مردم تهران در مخالفت با صالحی امیری گفت: در مجلس صحبت از این است که نسبت وزیر پیشنهادی ورزش و جوان به دکتر روحانی مثل مشایی است به احمدی‌نژاد!

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "الیاس نادران" نماینده مردم تهران در مخالفت خود با صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: در عرایضم به دلایل فقدان صلاحیت صالحی‌امیری برای وزارت ورزش و جوانان اشاره می‌کنم.

وی ادامه داد: اولین موضوع در خصوص پرونده بیمه ایران است، این پرونده که حکایت از فساد مالی گسترده سازمان یافته دارد تا به حال به اتهامات ده‌ها تن از متهمان پرونده رسیدگی و برای بیش از 50 متهم، احکام جزایی و کیفری صادر شده است اما هنوز به اتهامات همه افراد رسیدگی نشده و اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون، مدیران اجرایی و کارچاق‌کن‌ها به مجازات برسند بخشی از دین قوه قضاییه به نظام مردم و شهدا ادا خواهد شد.

نادران تصریح کرد: این پرونده یک متهم اساسی به نام "د.س" دارد که شاه‌کلید بسیاری از مفاسد این پرونده است، اقراریر و اعترافات این فرد به پرداخت رشوه تحت عناوین مختلف برای رتق و فتق امور وی در نهادهای بانکی، نظارتی و قضایی حکایت از وسعت شبکه‌ای دارد که به او خدمات می‌دادند، او مدعی است در چند نوبت مجموعا 300 میلیون تومان به شخص آقای صالحی امیری پرداخت کرده است، در سال 89 هم حکم جلب وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صادر شده ولی تا به حال اجرایی نشده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بنا به اظهار یکی از مسئولان عالی‌رتبه قوه قضاییه به جناب دکتر لاریجانی ریاست مجلس، هنوز به اتهامات همه افراد این پرونده رسیدگی نشده و در مرحله بازپرسی است، نامه‌ای هم که از آقای مدیر خراسانی ارائه کردم مربوط به دادگاه است، آن مقام در مورد شخص آقای صالحی به جناب لاریجانی مسائلی را گفتند که اگر صلاح دانستند واگویی کنم.

وی در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مسئله خوزستان اشاره کرد و گفت: در زمان مدیریت وی در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاده است، یک به دلیل انفجار در لوله‌‌های گاز، مدیر وقت وزارتخانه از او می‌خواهد که متهمین را پیدا کند، این حرف ممکن نمی‌شود، عده‌ای از رزمندگان دفاع مقدس که از خادمان ملت بودند ولی با گرایش چپ را به اتهام انفجار لوله‌ها زندانی می‌کنند و آنقدر مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها اقدام به خودکشی می‌کند.

نادران ادامه داد: شکایت می‌کنند، شکایت به دفتر رهبری می‌رسد، رهبر معظم انقلاب این شکایت را به دفتر بازرسی ارجاع می‌دهد و دفتر بازرسی ماموری را برای رسیدگی به پرونده به خوزستان اعزام می‌کند، آن فرد که تعدادی از نمایندگان مجلس، علنی شهادت دادند گفته است که ما به یقین دریافتیم این اتفاق به دستور وی صورت گرفته، گردش کار کردیم و تدبیر صورت گرفته آن چیزی است که خدمتتان قرائت می‌شود و رؤسای مجلس هم در جریان هستند که الف. توبیخ مدیرکل اطلاعات استان خوزستان. ب. از متهمین به نحو مقتضی اعاده حیثیت شود. ج. مدیرکل اطلاعات استان خوزستان را به جلب رضایت متهمین برائت‌یافته از اتهام منتسبه ملزم نماید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در مورد قاچاق کالا در آن منطقه نیز فرمانده وقت سپاه خوزستان شهادت داد و برادر عزیزمان جناب آقای دکتر رهبر هم که دیروز در جلسه با ایشان بودیم قرار شد استشهاد بگیرند از مسئولین وقت وزارتخانه در این رابطه، ایشان تماس گرفتند و آن فرد گواهی داد که این قاچاق توسط وی و دوستانش صورت گرفته در نفت‌کش‌ها و این گزارش به مراجع ذیربط هم گزارش شده است.

نادران اظهار داشت: مدیرکل وقت اطلاعات بعد از اعزام وی از خوزستان به تهران همه این موارد را گواهی کردند دوستانی که تماس گرفتند در جریان‌هستند.

وی در ادامه به نقش صالحی در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: در یکی از جلسات از وی پرسیدم چرا معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که شما به دلیل اینکه یکی از عناصر فعال فتنه 88 بودید ممنوع‌التصویر شدید؟ ابتدا از اینکه نامه را صادر کردند اظهار بی‌اطلاعی کرد و بعد در دفاع از خود مسائلی را گفت که تامل‌برانگیز است، اما لازم است بدانیم که آقای صالحی در هر دوره‌ای به فراخور اقتدار و قدرتی که در آن بوده است چرخش کرده است، از جناب آقای ری‌شهری تا مدیریت راست بر وزارت و تا 76 به بعد که اصلاح‌طلب می‌شوند و تا 88 که در ستاد موسوی حضور پیدا می‌کند و بعد از آن که خود را نماینده مجموعه ولایت و حکومت می‌داند و می‌گوید من از طرف نظام ماموریت داشتم و این گزارش‌ها را به آنجا می‌فرستادم.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: یک بار ایشان به من گفت شما با فلانی در دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیر تا بگوید من چه همکاری‌هایی با نظام داشتم؟ گفتم به شرط اینکه شما هم نوار جلساتی که اخبار دفتر را هم می‌برید به من بدهید تا با هم گوش کنیم، خلاصه اینکه دوستان متعدد با این عزیز تماس گرفتند و ایشان فرمودند نفیا و اثباتا نسبت به آقای صالحی هیچ نظری ندارد.

وی تصریح کرد: نامه‌ای از معاون وقت نظارت در سال 88 موجود است که به شما توصیه می‌کند با فتنه همراهی نکنید و در جریان فتنه باقی نمانید، دوستان برای دفاع نامه‌ای نه صفحه‌ای را تنظیم کردند که بنده ابا و شرم دارم که آن را بخوانم و این در حالی است که وزیر پیشنهادی در پاسخ به اینکه چرا این نامه‌ها را امضا کرده بارها جواب‌های مختلفی دادند و گفته‌اند که نامه را امضا نکرده‌ام.

نماینده مردم تهران در پایان خاطر نشان کرد: در مجلس صحبت از این است که نسبت وزیر پیشنهادی ورزش و جوان به دکتر روحانی مثل مشایی است به احمدی‌نژاد! نگذارید یک مشایی دیگر در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار