داروهای خود را در مقابل چشم کودکان مصرف نکنید

به منظور پیشگیری از مسمومیت ، والدین داروهای خود را در مقابل چشم کودکان مصرف نکنند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛بر اساس اعلام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد کودکان از رفتار بزرگسالان تقلید می کنند و ممکن است دور از چشم والدین داروها را به دهان ببرند و به همين منظور براي پیشگیری از بروز مسمومیت داروهای مصرفی افراد خانواده باید دور از دسترس کودکان قرار داده شود .

براساس این گزارش، خوردن داروها، مواد شيميايي و محصولات خانگي مانند مواد آرايشي بهداشتي، فرآورده‌هاي شوينده، سفيد كننده و لوله بازكن، مواد نفتی، باطری و گياهان آپارتماني از شایعترین علل مسمومیت در کودکان خردسال است و  در صورتی که کودک ماده ای غیر خوراکی را بلعید، والدین به سرعت باید با مرکز اورژانس و یا مرکز کنترل مسمومیتها با شماره تلفن 1490 تماس بگیرند.

برپایه این گزارش نگهداری شربت متادون در ظرف خالی نوشابه، منجر به مصرف دارو، مسمومیت و مرگ کودک می شود و والدین باید از نگهداری شربت متادون در داخل یخچال و در کنار بقیه نوشیدنی ها خودداری کنند .

براساس این گزارش، مسمومیت اتفاقی در اثر بلع نفت بسیار خطر ناک است و اگر کودکی نفت را ببلعد با اجتناب از  وادار  کردن به استفراغ ،وی را  هر چه سریعتر به نزدیک ترین مرکز درمانی انتقال دهید .

برپایه این گزارش، اگر به کودک خود دارو می دهید به او تفهیم کنید که این داروست و از کلماتی مانند آبنبات، شکلات و یا خوراکی استفاده نکنید .

برپایه این گزارش، در دوران سالمندی به دلیل تغییرات ساختار در اندامهای داخلی مانند کبد، کلیه، میزان مایعات ، عضلات چریی بدن، تغییراتی در جذب و دفع داروها حادث خواهد شد و بی اعتنایی به مصرف داروها می تواند منجر به بروز مسمومیت در این گروه سنی شود.

براساس این گزارش،  کاهش بینایی ، شنوایی و فراموشی در دوران سالمندی از مهمترین عوامل مصرف بیش از حد دارو و بروز مسمومیت در سالمندان به شمار می رودو استفاده از جعبه های تقسیم داروها می تواند کمک شایانی به یپشگیری از مسمومیت و مصرف داروی تکراری در سالمندان شود .

گفتنی است: یکم تا هفتم آبان ماه هفته پیشگیری از مسمومیت ها نامگذاري شده است./ح

برچسب ها: دارو ، مسمومیت ، کودکان ، متادون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار