اردبیل/

ارزروم – اردبیل خواهرخوانده شدند

با تصویب اعضای شورای شهر اردبیل با اکثریت آرا خواهرخواندگی دو شهر ارزروم ترکیه و اردبیل در کشورمان انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در یازدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که دیروز با حضور اعضا در محل شورای شهر اردبیل برگزار شد،‌ بعد از بحث و بررسی در مورد توافقات قبلی، شهرداران دو شهر ارزروم ترکیه و اردبیل قرار شد با سفر صدیف بدری شهردار اردبیل توافقنامه نهایی برای خواهرخواندگی دو شهر به تصویب برسد.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین خواستار توسعه روابط اردبیل به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران با شهرهای همجوار و همتراز کشورهای همسایه شدند تا از این طریق تبادلات فرهنگی، اجتماعی و توسعه عمران شهری اتفاق بیفتد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل در این جلسه با ارائه گزارشی از سفر تعدادی از اعضا به تهران برای رایزنی و امضای تفاهمنامه با مؤسسه شهید رجایی خاتم‌الانبیا گفت: ما در این سفر براساس توافقی که با مؤسسه شهید رجایی انجام دادیم، قرار شد با مطالعه و اجرای طرح‌های مختلف در حوزه پل‌های غیرهمسطح و تقاطع‌های مختلف شهر اردبیل نسبت به اجرای برخی از پل‌های روگذر اقدامات لازم صورت بگیرد.

جواد زنجانی افزود: قرار شد مسئولان شرکت و مؤسسه شهید رجایی وابسته به مؤسسه خاتم‌الانبیا با حضور در اردبیل طرح‌های اجرایی به ویژه پل‌های احداثی غیرهمسطح را مورد ارزیابی و دقت نظر قرار دهند تا مقدمات برای عملیاتی شدن طرحهای مختلف با هزینه‌کرد بیش از 100 میلیارد تومان به همت این مؤسسه در اردبیل به عمل آید.

وی تصریح کرد: ما در این جلسه به توافقات خوبی با مؤسسه شهید رجایی مجموعه خاتم‌الانبیا دست یافتیم تا براساس آن کارشناسان و عوامل اجرایی این مؤسسه با مطالعات دقیق بستری را فراهم کنند تا طرح‌های عظیم عمرانی به ویژه در حوزه شهری به همت این مجموعه عملیاتی شود.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد را یکی از اصلی‌ترین مبانی توسعه هر جامعه توصیف کرد و ادامه داد: اگر نیروی انسانی متخصص و ماهر وارد میدان عمل شوند ما قادر می‌شویم بخش عظیمی از نیازمندی‌های خود را به همت این سرمایه‌های عظیم به نقطه اجرایی و عملیاتی برسانیم./س

برچسب ها: اردبیل ، خواهر ، خواندگی ، با ، ارزروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.