تبریز/

ارتقاء کیفی تولیدات لازمه جلب نظر بازارهای بین المللی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم تولید با کیفیت کالا برای جلب نظر بازاهای خارجی تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید صادرات گرا در راس سیاست های منطقه آزاد ارس است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عرب باغی در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس حرکت همسو با تحولات اقتصادی و صنعتی دنیا را امری مهم و قابل توجه دانست و تاکید کرد: ارس قابلیت حرکت همسو با مناطق آزاد کشورهای خارجی را دارد.

وی افزود: افزایش کیفیت کالاهای تولیدی در منطقه آزاد ارس باید در راس فعالیت های سرمایه گذاران ارس باشد چراکه آبروی اقتصاد کشور در گرو کیفیت کالاهای صادراتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: شتاب سازندگی وتوسعه در دنیا بسیار بالاست و ما نیز باید براین اساس باید سرعت فعالیت های خودمان را افزایش دهیم.

عرب باغی گفت: محافظه کاری و ترسیدن از تصمیم گیری مانع فعالیت و رشد است و ما در نظرداریم طرح مدیران فردا را برای تربیت نیروهای متخصص وکاردان برای تامین مدیران آینده این منطقه به اجرا درآوریم.

وی بر ضرورت افزایش بهره وری در بدنه پرسنلی سازمان منطقه آزاد ارس و کارخانجات تولیدی فعال تاکید کرد و گفت: کارشناسان منطقه آزاد ارس باید از چنان توان تخصصی بهره مند باشند که بتوانند بعنوان مشاوری آگاه و متخصص در کنار سرمایه گذاران باشند و از ایجاد سردرگمی برای آنان جلوگیری کنند.

عرب باغی گفت: استراتژی های تعیین شده برای رونق تولید، تجارت، بازرگانی، ترانزیت و صادرات، آموزش عالی در منطقه آزاد ارس تاکنون به نتایج مطلوب خود نرسیده و برای منطقه ای با وسعت و اهمیت ارس قابل قبول نیست .

وی افزود: منطقه آزاد ارس به لحاظ بهره مندی از امتیازهای ویژه برای رونق اقتصاد منطقه ای مستعد می باشد که باید بر اساس افکار نو و اقتصاد محور هدایت شود.

محسن عرب باغی تاکید کرد: بسیاری از مناطق آزاد در کشورهای خارجی بعد از منطقه آزاد ارس تاسیس شده و رشد غیر قابل مقایسه ای با ارس دارند و این نتیجه عمل بر پایه افکار علمی همراه با استفاده از تجارب اصحاب تولید و صنعت است.

وی گفت: صادرات 132 میلیون دلاری کالا از ارس بعد از حدود یک دهه فعالیت آماری ناچیز است و فعالان اقتصادی این منطقه باید بتوانند به تولید و صادرات درخور شان منطقه ارس دست یابند.

وی بوجود آمدن روحیه امیدواری در جامعه را نوید بخش آینده ای روشن دانست و گفت: دولت تدبیر و امید فضای مثبتی در اقشار مختلف جامعه از جمله صاحبان صنایع و تولید ایجاد کرده است که باید به بهترین صورت ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد.

لازم بذکر است در این آئین 19 صادرکننده برتر منطقه آزاد ارس با اهدای لوح یادبود و نشان برتر صادر کننده برتر ارس مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این آئین با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از سرمایه گذاران و صادرکنندگان منطقه ارس نخستین نشان صادرات کشور در منطقه آزاد ارس رونمایی شد./س

برچسب ها: ارتقاء ، کیفی ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.