شبکه محلی برق به "شبکه جهانی" وصل می شود/رشد4 برابری "مصرف برق" طی دودهه آینده

مرکز تست بنچ توربین 25 مگاواتی گروه مژنا با حضور وزیر نیرو امروز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،علي آبادي مدير عامل شرکت مپنا در مراسم تست بنچ توربين 25 مگا واتي گروه مپنا گفت: بحث انرژي و مديريت آن يکي از مهمترين چالشهاي حال و آينده بشر است.

وي با بيان اينکه اهميت انرژي اصلي ترين نياز بشر امروز مي باشد افزود: طي چندين سال آينده رشد قابل توجهي در مصرف انرژي در کشورهاي در حال توسعه خواهيم داشت.

علي آبادي اظهار داشت: امنيت انرژي تاثير زيست محيطي اقتصاد انرژي از فاکتورهاي مهم در بحث انرژي است بطوريکه نبود اين فاکتورها برخي انرژي ها را غير قابل قبول مي کنند.

وي گفت: بحث راندمان در استخراج، فراورش نقش کليدي دارد.

مدير عامل شرکت مپنا با بيان اينکه تقاضاي انرژي در کشورهاي در حال توسعه تا سال 2040 نسبت به ميزان تقاضا حدود 65 درصد افزايش خواهد يافت افزود: اين امر نشان دهنده رشد اقتصادي آن کشورها است در صورتي که رشد تکنولوژي امکان دست يابي مقرون به صرفه منابع اوليه جديد انرژي را به ما بدهد.

وي ادامه داد: براساس توسعه جهاني بايد به فکر پيوند شبکه هاي محلي برق به شبکه هاي جهاني باشد.

علي آبادي اظهار داشت: با توجه به پيش بيني هايي که به شاخص بودن رشد مصرف برق در جهان اشاره دارد روش هاي افزايش راندمان توليد برق از اهميت ويژه اي در حفظ منابع، توليد انرژي و حفاظت از محيط زيست برخوردار است.

مدير عامل شرکت مپنا تصريح کرد: تا سال 2040، در تامين انرژي 32 درصد از سوخت مايع، 19 درصد زغال سنگ و 28 درصد از گاز تامين مي شود.

وي با بيان اينکه بايد به دنبال منابع انرژي جديد باشيم افزود: رشد 4 برابري مصرف برق طي دو دهه آينده بدون منابع متنوع انرژي معنا پيدا نمي کند.

علي آبادي ادامه داد: در 100سال گذشته فناوري انرژي به صورت انحصاري در اختيار چند کشور بوده است اين در حالي است که در حال حاضر دانش در دنيا توزيع شده است.

مدير عامل شرکت مپنا تصريح کرد: روند رشد مصرف برق براي شرکتهاي توليد کننده برق و سازنده تجهيزات و احداث گر در اين حوزه از يک سو در کاهش منابع فسيلي از سوي ديگر نويد بخش آينده اي روشن براي توليد برق تجديد پذير غير آبي مي باشد.

وي افزود: از شرکتهاي فعال در اين عرصه دعوت به کار و سرمايه گذاري مي شود.

علي آبادي گفت: ايجاد زيرساخت ها در اين عرصه از اهميت زيادي برخوردار است، گروه مپنا با تحقيقات و ظرفيت ملي و جهاني از روش هاي غير متداول و مبتني بر تحقيق و توسعه تحريم ها را پشت سر گذاشته است و اقدام به توليد پره هاي DS و توربين هايي با راندمان و توان ارتقا يافته در کشور است.

گفتني است همزمان با بيستمين سال تاسيس گروه مپنا مرکز آزمايش توربينهاي 25 مگاواتي ساخت شرکت مهندسي و ساخت توربين مپنا براي نخستين بار در کشور افتتاح و بهره برداري شد.

راه اندازي اين مرکز کليه توليدهاي ساخت داخل و تعميراتي 25 مگاواتي را درداخل کشور مورد آزمايش با قدرت و دور نامي قرار مي دهد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار