رئیس ستاد یوم‌الله 13 آبان در نشست خبري:

پاسخ یاوه‌گویی‌ آمریکایی‌ها را در راهپیمایی 13 آبان می‌دهیم/ مردم در حمایت از تیم مذاکره کننده حضور حماسی خواهند داشت

رئیس ستاد یوم الله 13 آبان با اشاره به توهین‌های «وندی شرمن» به ملت ایران گفت: مردم پاسخ یاوه گویی‌های دولت آمریکا را در مراسم ضد استکباری یوم الله 13 آبان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اصغر آب‌خضر، رئیس ستاد مرکزی مراسم یوم الله 13 آبان صبح امروز در نشست خبري که در ستاد مرکزی برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه در شرایط حساس منطقه‌ای و بین المللی قرار داریم و با توجه به روند سلطه‌گری آمریکا در مواجهه با سایر کشورهای مستقل و مسلمان به ویژه ایران اسلامی، یوم الله 13 آبان را برگزار خواهیم کرد.

وی درادامه افزود: به فرموده امام، امریکا شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ما است لذا مراسم 13 آبان روزی که شعار مرگ بر امریکا سر خواهیم داد و این شعار اصلی‌ترین شعار ما در امروز خواهد بود. در این راستا مردم ایران امسال پرشورتر از گذشته روز برائت از مستکبران را انجام خواهند داد و دلایل عدم بی اعتمادی به استکبار جهانی یعنی امریکا را فریاد خواهند کرد.

رئیس ستاد یوم الله 13 آبان خاطرنشان کرد: وقتی هنوز بعد از 35 سال ادبیات امریکا ادبیات قرون وسطی است و از موضع برتر به ایران نگاه می‌کند و هنوز کوچک ترین تغییر مشی در لحن، نگاه و رفتار این کشور دیده نمی شود پس به گفته رهبری امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین و عهدشکن می دانیم.

آب خضر ادامه داد: سوال بزرگ و اساسی ملت ایران از دولتمردان امریکا این است که چه چیزی در رفتار امریکا تغییر کرده است که رفتار ما نیز باید تغییر کند؟ امریکا ازهمه دنیا باج می‌گیرد و این خلاف بشریت است این شیطان بزرگ ام الفساد غرب است و پاسخ ملت ایران به هر گونه زورگویی از سوی آنان سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران در حمایت از تیم مذاکره کننده 1+5 و دولت حضور حماسی خواهند داشت خاطرنشان کرد: به قول رهبری تا زمانی که شعار مرگ بر امریکا وجود دارد و این شعار در ذهن مردم پر است تسلط امریکا بر ایران امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس ستاد یوم الله 13 آبان با اشاره به اینکه باید یاد امام و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و دانش آموزی گرامی داشته شود گفت: با توجه به قانون بسیار سخیف کاپیتولاسیون، تبعید امام به ترکیه و کشتار مردم در سال 57 پس از توطئه های بسیار امریکا علیه ایران لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیروخط امام تسخیر شد و تسخیر لانه جاسوسی غرورانگیزترین حادثه تاریخ بود که اتفاق افتاد و امام از آن با نام انقلاب دوم نام برد.

وی در ادامه افزود: مراسم 13 آبان امسال قطعا توسط رسانه‌های غربی و استکبار مورد رصد قرار می‌گیرد در ایام یوم الله امسال باید با مهندسی عمیق فرهنگی توسط نخبگان و اصحاب رسانه بسیار قوی‌تر از سال‌های قبل با مراجعه به اندیشه ناب امام و رهبری در خصوص نظام جهانی عمل کنیم و استقلال و آزادی را باز تبیین نماییم و درحجم بسیار در اختیار افکار عمومی و وجدان بیدار دنیا قرار دهیم.

آب‌خضر ادامه داد: با توجه به پیشینه تاریخی و الهام از مکتب نورانی اسلامی ارائه یک چهره درست و واقعی همچنین قابل فهم برای اندیشه‌های آزاد جهان بسیار ضروری است و در این مقطع حساس این وظیفه خطیر الهی را برای مردم و مسئولان بدانیم تا با بهره گیری از قدرت نرم نظام در رسانه‌های فعال به خوبی از ظرفیت‌های بالقوه و بالافعل نظام در راستای معرفی انقلاب استفاده کنیم و چهره‌ای برتر از مردم سالاری دینی را به جهان معرفی کنیم.

وی بابیان اینکه در این شرایط حساس از مردم می‌خواهیم حضور جدی در عرصه داشته باشیم تا بتوانیم حمایت جدی از تیم مذاکره کننده ایران داشته باشیم گفت: امروز ثابت شده امریکا با تصمیمات غیرمنطقی و نادیده گرفتن خرد جمعی و اصول اخلاقی انسانی فقط مطابق میل و سلیقه خود و خلاف منافع بشریت و صلح جهانی حرکت می کند و اگر امروز این تغییر در سیاست این کشور اتفاق نیفتد همه دنیا ضرر خواهند کرد و باید بتوانیم این پیام مهم را به جهان مخابره کنیم.

رئیس ستاد یوم الله 13 آبان درباره جنایت های امریکا در 60 سال گذشته تصریح کرد: جنایت های امریکا «از 28 مرداد 32 تا انقلاب اسلامی»، «از انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی» و «از جنگ تحمیلی تا امروز» ادامه دارد. به عنوان مثال کمک های امنیتی امریکا در راه اندازی ساواک، حمایت از سرکوب مخالفان شاه، حمایت از گروه های نهضت آزادی و جبهه ملی، طراحی نقشه تجزیه ایران و ایجاد آشوب قومیتی، اعمال فشار اقتصادی در ابتدای انقلاب، حمله نظامی به طبس، بمباران هوایی، طراحی کودتای نوژه، حملات شیمیایی در جنگ تحمیلی به دستور امریکا، حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو امریکایی، تلاش امریکا برای دست نیافتن ایران به پیشرفت علمی از جمله اقدامات آنان در طول سالیان گذشته بوده است.

آب‌خضر با بیان اینکه ملت ایران این ظرفیت را دارد تا در هر شرایط سیاسی با تکیه بر مکتب اسلام خود را بسازد و با تکیه به ولایت فقیه راه و روش خود را به خوبی شناسایی نماید خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی با به میدان آمدن مردم قابل جبران است و هر گونه مشکلی حل خواهد شد اما خسارتی که امریکا به ما وارد کرده قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه چالش هسته‌ای یک حقیقت و یک افتخار بزرگ برای ملت ایران است ابراز داشت: در دنیا بیش از 530 تأسیسات هسته‌ای صلح آمیز فعال دارد چرا نباید ملت ایران از این امکان استفاده کند؟ و چرا باید شورای امنیت علیه ایران قطعنامه صادر نماید واقعیت این است که ایران کشور صلح طلب است اما امریکا مدام در حال تحریک کشورهای دیگر علیه ایران است و پروژه ایران هراسی را مدنظر قرار داده است.

رئیس ستاد یوم الله 13 آبان درباره برپایی مراسم هرچه باشکوه تر یوم الله 13 آبان گفت: ملت ایران در جریان مذاکرات با 1+5 حمایت خود را از مواضع رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب و رهبر انجام خواهد داد که در این رابطه تلاش می‌کنیم به احیای وقایع مهم تاریخی، تبلور روحیه ملی، مبارزه با استکبار جهانی، تبعیت از منویات رهبری، ایجاد شناخت در جوانان به ویژه در کشورهای خلیج فارس و کشورهای جهان اسلام می‌پردازیم.

وی در باره برنامه‌های مراسم یوم الله 13 آبان تصریح کرد: مراسم امسال از ساعت 10 تا 11:30 مقابل لانه سابق جاسوسی امریکا برگزار خواهد شد و در آن پس از برائت بیانیه دانشجویی و قرائت قطعنامه 13 آبان یکی از شخصیت‌های ملی به سخنرانی خواهد پرداخت. همچنین در این روز دیدار اقشار مختلف دانشجویان و دانش آموزان با رهبری، اعلام برائت و انجام مراسم مختلف در سطح دانشگاه ها، برگزاری جشنواره مرگ بر امریکا شامل عکس، وبلاگ و ...، برگزاری نشست حزب الله سایبر در سالن بصیرت مجتمع 13 آبان خواهیم داشت.

آب خضر در پاسخ به سوالی مبنی بر نصب و جمع آوری بیلبوردهای «صداقت امریکایی» در سطح شهر گفت: ما نسبت به تشکل های مختلف دانشجویی هیچ گونه واکنشی نشان نمی‌دهیم و ممانعتی برای سلایق مختلف دانشجویان از سوی ما وجود ندارد هیچ گونه طرح و گفت وگو و دخالتی در مورد این مسئله نداشته‌ایم و تفاوت امسال با سال‌های گذشته در این است که سه حادثه بزرگ تاریخی در طول سال داریم که مردم برای آن راهپیمایی می کردند اما با توجه به اقدامات صورت گرفته نیاز است تا مردم با بصیرت در راهپیمایی یوم الله 13 آبان حضور پیدا کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار