مدیر کل انتقال خون تهران عنوان کرد:

تعطیلی پایگاه های تهران به خاطر کمبود "بودجه"/"ذخایر خونی" به 2 روز رسید

تعطیلی برخی پایگاه های انتقال خون تهران باعث کاهش ذخایر خونی استان شده به طوریکه ذخایر خونی از 7 روز به 2 روز رسیده است.

دکتر اسلامی، مدیر کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وضعیت ذخایر خونی در استان تهران در حال حاضر در حالت هشدار است به طوریکه این ذخایر از 7 روز به 2 روز رسیده است.

وی افزود: متاسفانه کمبود "بودجه" باعث تعطیلی چند پایگاه از جمله "پایگاه ابوذر" شده است چرا که این پایگاه ها توان پرداخت قبوض آب، برق و گاز را نداشتند و به همین دلیل مجبور به تعطیل کردن آنها شدیم.

مدیر کل انتقال خون تهران در ادامه با اشاره به اینکه درخواست "خون" مراکز درمانی 2.5 برابر بیشتر از تولید خون در تهران است گفت: سال گذشته نیز پایگاه هایی مثل پایگاه های انتقال خون میدان ولیعصر(عج)، پایگاه امام حسین و همچنین پایگاه سعادت آباد به علت عملیات عمرانی شهرداری تخریب شده و شهرداری قول در اختیار گذاشتن مکانی برای برپایی پایگاه داده بود که هنوز محقق نشد و این در حالیست که این پایگاه ها 20 درصد از نیاز تهران به خون را فراهم کردند.

اسلامی همچنین تصریح کرد: مردم شریف کشور همواره برای اهدای خون به پایگاه ها مراجعه می کنند ولی در حال حاضر مشکل ما مراجعه نیست بلکه کمبود بودجه و تعطیلی پایگاه ها باعث ایجاد ناهماهنگی بین میزان درخواست خون و فرآورده های خونی ما و تعداد پایگاه ها و میزان تولید خون شده است که این مشکل نیاز به نگاه متفاوت و عمیق مسئولین دارد./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار