لاریجانی در شانگهای:/18

رئیس مجلس از قطار مغناطیسی شانگهای دیدن کرد/ لاریجانی: از سرمایه گذاران چینی برای اجرای طرح قطارهای پرسرعت در ایران دعوت کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به شانگهای از خروجی قطار مغناطیسی و برج مرتفع مخابراتی و مرکز توسعه‌ای این شهر دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به چین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به شانگهای از خروجی قطار مغناطیسی و برج مرتفع مخابراتی و مرکز توسعه‌ای این شهر دیدن کرد.

علی لاریجانی با هیات همراه مسافتی را از فرودگاه منطقه پودونگ شهر شانگهای با قطاری با سرعت 465 کیلومتر در ساعت که از طرح های راه آهن تندرو چین محسوب می‌شود طی کرد و در جریان جزییات این طرح قرار گرفت.

این قطار که سرعتی معادل ۴۶۵کیلومتر در ساعت دارد یکی از مهمترین طرح های راه آهن تندرو در چین محسوب می شود.

این قطار مسافران فرودگاه منطقه پودونگ شانگهای را به مرکز شهر منتقل می کند و فاصله ۵۰کیلومتر را در فاصله هشت دقیقه طی می کند.

برای کنترل و راه افتادن قطار و تامین ایمنی آن از فن آوری مغناطیسی استفاده شده است.

مسوول طرح نیز در مورد فن آوری قطار پرسرعت شانگهای و نحوه کارکرد آن اطلاعاتی را در اختیار هیات ایرانی قرار داد.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران دیروز در جمع تجار و صاحبان صنایع چین که با ایران همکاری می کنند، آنان را به سرمایه گذاری در طرح های مختلف پیشرفته در ایران از جمله قطارهای پرسرعت دعوت کرد.

بسیاری از شهرهای مهم چین در سراسر این کشور اکنون از قطارهای پرسرعتی استفاده می کنند که سرعتی معادل ۳۰۰کیلومتردر ساعت دارد.

رییس مجلس ایران قرار است همچنین با رییس کنگره محلی خلق شهر شانگهای دیدار و گفت و گو کرده و سپس بازدیدی از شهر شی آن در شمال غرب چین داشته باشد که از مراکز مهم فعالیت های فرهنگی و حضور مسلمانان چین در قلمروهای مختلف اقتصادی و تجاری است.

گفتنی است، رئیس مجلس به همراه یک هیئت پارلمانی روز سه شنبه 7 آبان ماه تهران به مقصد پکن ترک کرد. وی در روز اول ضمن سخنرانی در دانشگاه مطالعات زبان‌های خارجی چین به دیدار "یانگ جیه چی" عضو شورای دولتی چین نیز رفت.

همچنین وی در روز دوم سفر به چین با رئیس جمهور و رئیس کنگره خلق این کشور دیدار کرد و در جلسه‌ای با بازرگانان و تجار چین علاوه بر گشودن راه‌های تازه در تجارت چین و ایران به آنها این اعتماد را داد که دو کشور دوستان همیشگی خواهند بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، سفر ، چین ، شانگهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار