دقایقی قبل صورت گرفت؛‌

بازدید هیئت کمیسیون امنیت ملی از نقطه صفر مرزی میلک / بررسی مشکلات ترانزیت

هیئت سه نقره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه مسئولان استانی از نقطه صفر مرزی میلک بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، هیئت سه نفره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با همراهی جمعی از مسئولان استانی از نقطه صفر مرزی "میلک" و بازارچه این منطقه بازدید کردند.  
 
در این بازدید که علاالدین بروجردی، حجت‌ا‌لله سوری، سید باقر حسینی حضور داشتند حلیمه عالی نماینده سیستان، خاتم نارویی استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران شهرستان‌های سیستان، مدیر کل شیلات، مدیر کل پایانه‌ها، مدیر کل اتباع خارجی، مدیر کل امنیتی، معاون برنامه ریزی استاندار و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.  
 
هم چنین در جریان این بازدید موضوع مشکلات تردد ورود و خروج ترانزیت در این استان بررسی شد. طبق گفته مسئولان استانی روزانه 200 کامیون از این نقطه صفر مرزی رفت و آمد می‌کنند که این موضوع مورد انتقاد علاالدین بروجردی قرار گرفت به طوری که وی گفت این رقم بسیار ناچیز بود و در بازارچه مرزهای شهرستان روزانه دو هزار ماشین رفت و آمد می‌کند.  
 
مسئولان مرزبانی و فرمانداران در حالی یکدیگر را متهم به کم کاری می‌کردند که قرار شد این موضوع در جلسه ویژه‌ای که برگزار شد بررسی شود. هم چنین بروجردی از مسئولان استانی پرسید که ماشین‌هایی که از افغانستان وارد می‌شوند هنگام خروج آیا قاچاقی انجام می‌دهند یا خیر که مسئولان محلی گفتند عمده قاچاق آن‌ها پارچه، سیگار و سوخت است.  
 
همچنین در خصوص نیمه مرزی بین دو کشور مسائلی وجود داشت که قرار شد با حضور هیئتی مرتبط این مسئله پیگیری شود هر چند مسئول مرزبانی استان معتقد بود منطقه مورد اختلاف 6 کیلومتر است.
 
هم چنین هیئت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بانک ملی موجود در نقطه صفر مرزی که امورات واردات و صادرات را انجام می‌داد، بازدید کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار