کرمان/

پیش بینی برداشت 16 تن مروارید سبز در بافت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت گفت: پیش بینی می شود از 125 هزار هکتار جنگل بَنِه یا مروارید سبز در شهرستان بافت ، 16 تن برداشت شود.

همت ایزدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه از 209 هزار هکتار جنگلهای موجود در شهرستان بافت حدود 125 هزار هکتار آن جنگل بَنِه است ، افزود: بَنِه یا همان پسته وحشی درختی کهنسال با طول عمر بیش از 300 سال و ارتفاع حدود 5 متر است که در مناطق مختلف استان به صورت خودرو می روید .

وی با بیان اینکه گل های درخت بَنِه به صورت خوشه ای و زمان گل دهی آن اوایل فروردین است ، تصریح کرد: میوه یا دانه این درخت به رنگ سبز فیروزه ای و پوسته بیرونی آن سبز و کمی گوشتی است.

ایزدی به کاربردهای مختلف این محصول خودرو اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده ی خوراکی از بَنِه ، برگ آن نیز جز گیاهان رنگ دانه زا است که برای رنگ کردن نخ قالی مورد استفاده قرار می گیرد .

وی تصریح کرد: بَنِه جز اصلی ترین گیاهانِ دانه روغنی است که مردم منطقه از آن ، برای درمان بیماریهای قلبی و ریوی و زخم معده و روده استفاده می کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت یادآور شد: در شهرستان بافت در هر هکتار حدود 2میلیون و 625 هزار اصله درخت بنه وجود دارد که در شرایط آب و هوایی خوب ، متوسط تولید هر درخت 6 کیلو گرم بَنِه است .

برداشت بَنِه از اوایل مهر در شهرستان بافت آغاز شده است و تا اواخر آبان ادامه دارد./ب


برچسب ها: برداشت ، بنه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.