به همت خیرین سلامت صورت گرفت؛

افتتاح 2 "مرکز بهداشتی درمانی" در اراک

طی مراسمی با حضور مسئولین خانه بهداشت خیرآباد و پایگاه بهداشت گاوخانه که توسط خیرین سلامت ساخته شده است، راه اندازی شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: تقویت مولفه های تندرستی در اولویت برنامه های دولت اعتدال در حوزه سلامت روستاییان است.

دکتر بابک عشرتی افزود: نیروی انسانی سالم و با نشاط محور توسعه پایدار است و دولت، راهبردهای سلامت را در مناطق روستایی با مشارکت در ارتقای امنیت غذایی، برنامه های غربالگری و پیشگیری، آگاه سازی و ایجاد حساسیت به عوامل خطر، تقویت نظام های مراقبتی بیماری های رایج را در صدر برنامه ها دارد.

وی اظهار کرد: حفظ و ارتقای سلامت روستاییان استان به عنوان بخش مهمی از جمعیت مولد اهمیت خاص دارد و رویکرد جدید وزارتخانه در این بخش اصلاح شیوه زیستی و تغذیه ، ارتقای امنیت غذایی و توجه خاص به مقوله هایی از جمله سلامت مادر و کودک، بهداشت روانی، بیماری های نوپدید و مراقبت های سالمندی است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در حوزه بهداشت و درمان روستایی توجه به همسان سازی بیمه ها و افزایش خدمات بیمه روستاییان در قالب برنامه پزشک خانواده است که باید در سایه تدبیر و برنامه به صورت پلکانی برای آن گام برداشته شود.

گفتنی است: در این مراسم پایگاه بهداشت روستای خیرآباد اراک که در زمینی به وسعت 200 مترمربع با سرمایه گذاری یک میلیارد و 800 میلیون ریالی یک خیر به نام «حسن حسینی» احداث شده، بهره برداری شد؛ این پایگاه دارای خدمات پزشکی عمومی، مامایی، دندانپزشکی سیار و نمونه گیری آزمایشگاهی است که با توجه به نزدیکی به شهرک صنعتی خیرآباد برای خدمات رسانی به مردم این روستا و شاغلان صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین به طور همزمان پایگاه بهداشت گاوخانه اراک نیز که توسط خیر سلامت ساخته شده بود، راه اندازی شد؛ زمین این پایگاه متعلق به شهیده ای بود که در ایام حج سال 66 به شهادت رسیده و زمین به دختر وی به ارث رسیده بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خیرین ، سلامت ، مرکزبهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۷:۵۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
سلام .طرح پزشک خانواده طرح خوبی هست . و جای تشکر دارد از خانواده این خیر که در عرصه سلامت بخصوص بهداشت روستاییان عزیز گام برداشتن و نیاز از برای تکمیل نیروهای انسانی ان از افراد باسابقه و افرادی که با ازمون استخدامی وارد می شود استفاده شود. نه افراد فامیل وبستگان....
آخرین اخبار