تبریز/

برگزاری همایش پیشگیری از سکته مغزی در تبریز

به مناسبت روز جهانی سکته مغزی همایشی برای تبیین راهکارهای پیشگیری از این بیماری باحضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالن پتروشمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،دبیر علمی این همایش با بیان این که سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران است گفت:از هر 6 نفر یک نفر در طول زندگی خود به سکته مغزی دچار می شود و از این رو آموزش راهکارهای پیشگیری از بروز این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر فرهودی هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی مردم و فرهنگسازی برای جلوگیری از سکته مغزی اعلام کرد و افزود: در سال های گذشته با تلاشی که در کشورهای توسعه یافته انجام شده جایگاه سکته مغزی در مرگ و میر انسانی از رتبه سوم به رتبه چهارم رسیده اما این بیماری در کشورهای در حال توسعه با یک پله صعود رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی ابتلا به بیماری صرع، اختلالات ذهنی، از بین رفتن قسمتی از حافظه و افسردگی ثانویه را از آثار سکته مغزی اعلام کرد و گفت: در صورت آشنایی افراد با راه های پیشگیری از این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است.

انجام فعالیت های ورزشی و تداوم آن، اجتناب از مصرف سیگار، کاهش وزن، کنترل و درمان بیماری هایی مانند فشار خون از جمله راهکارهایی بود که در این همایش برای پیشگیری از سکته مغزی توسط سخنرانان و اساتید دانشگاه اعلام شد/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد دولت خواه
۱۰:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
از تمام اقدامات انجام یافته در شهر تبریز مخصوصا اطلاع رسانی همکارانتان در نمایشگاه کتاب سپاسگزارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
از همکارانتان در نمایشگاه کتاب سپاسگزارم.