معاون اول رئيس جمهور؛

دولت از توسعه "علمي"و"فناوري" حمايت مي کند/ نبايد با دنيا شکاف داشته باشيم

مهندس اسحاق جهانگيري با اشاره به اينکه توسعه "علم" و "فناوري" يکي از زمينه هاي مورد تاکيد دولت است گفت: نخبگان ايراني گام هاي مثبتي در اين زمينه برداشته و در زمينه تبديل ايده به کالاهاي قابل مصرف دربازار گام برداشته اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران معاون اول رئيس جمهور در آئين افتتاح چهارمين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل که امروز در مصلي تهران آغاز به کار کرد اظهار داشت: ايران در موقعيتي قرار دارد که در برخي رشته هاي علمي مي تواند بعنوان يک کشور پيشگام مطرح باشد و دولت نيز حمايت هاي لازم را در راستاي توسعه علمي و فناوري انجام مي دهد.

وي تصريح کرد: توليد کالاهاي دانش بنيان و صادرات آنها به ساير کشورها نشان مي دهد که ايران يک کشور در حال توسعه مهم است.

وي با تاکيد بر اينکه محور توسعه در جهان علم و فناوري است اذعان داشت: مهمترين تدبير دولت يازدهم بازگشت اميد به نخبگان جامعه است و بايد توسعه علم و فناوري را کانون توجه همه دستگاه ها قرار دهيم.

وي خاطرنشان ساخت: از نظر اقتصادي کشور در شرايط مناسبي قرار ندارد که بخشي از آن ناشي از شرايط تحريم ظالمانه سال هاي اخير بوده و بخش ديگر نيز مربوط به سياست هاي غير علمي و غير کارشناسانه است که بصورت شتابزده اتخاذ شده است.

مهندس جهانگيري معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه هر اقتصادي شاخص دارد که قابل ارزيابي است گفت: آمار و ارقام منابع رسمي بويژه در سال 91 وضعيت نگران کننده اي را در ارتباط با بيکاري نسل جوان نشان مي دهد که اميدواريم در دولت جديد به وضعيت مطلوبي در اين زمينه برسيم./ع2

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار