بروجردی در جمع مردم زابل عنوان کرد

برگزاری نشست ویژه پیگیری حق‌آبِ هامون در وزارت امور خارجه / بسیاری از مشکلاتمان ناشی از جنایات آمریکاست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه ویژه‌ای در وزارت امور خارجه به منظور پیگیری حق‌آب دریاچه بین‌المللی هامون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع مردم زابل در مصلی این شهر از پیگیری حق‌آب قانونی دریاچه هامون خبر داد.  
 
وی افزود: در این رابطه روز سه‌شنبه جاری جلسه ویژه‌ای برای پیگیری حق‌آب هامون در وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد. 
 
بروجردی ادامه داد:‌ وزارت امور خارجه باید تلاش کند که حق‌آب مصوب عملیاتی شود و در کنار آن مجلس شورای اسلامی نیز موارد مطرح شده را دنبال می‌کند و باید این تصمیمات به گونه‌ای باشد که آثار آن در زندگی مردم زابل عیان باشد. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ باید گره‌های بازشدنی اقتصاد و تجارت در سیستان را باز کنیم و باید برای مردم تسهیلاتی قائل شویم.  
 
نماینده بروجرد اظهار داشت: ‌وقتی آب کم شود قطعا بر کشاورزی و دامداری اثر می‌گذارد و چرخه اقتصاد نیز به آب گره خورده است ولی نباید برای پیگیری این موضوع عزا گرفت چرا که اکثر کشورها از جمله دوبی با کمبود آب مواجه هستند ولی اقتصاد آنها رشد کرده است.  
 
وی در ادامه به موضوع اخذ مالیات اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک می‌گوید؛ زمانی از مردم خراج بگیرید که کشاورزان تولید داشته باشند و دولت وقتی مصوبات ما را اجرا می‌کند باید برای شرایط ویژه استثنائاتی قائل شود و به مردم کمک کند. 

* ضرورت استفاده از بازاهای افعانستان به منظور توسعه استان سیستان

 بروجردی افزود: افغانستان یک بازار وسیع و خوبی است که باید به آن توجه کنیم و با ایجاد  تسهیلات لازم اختصاص‌دادن بخش درآمدها به مردم، کثرت رفت‌و‌‌امدها در مرز می توانیم به رشد و توسعه استان کمک کنیم.  
 
عضو حقوقی شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بدترین شکل تسلیم شدن است، اظهار داشت: این موضوع از ساحت پاک غیورمردان سرزمین سیستان دور است ولی مهاجرت کردن یعنی تسلیم و این پاک کردن صورت مسئله است.  
 
نماینده مردم بروجرد تصریح کرد:‌ انشاءالله تلاش خواهیم کرد مشکلات و معضلات حل شود و در این مکان مقدس دعا خواهیم کرد تا باران الهی نازل و این سرزمین تشنه سیراب شود. 
 
وی ادامه داد: معضل اساسی سیستان آب است و حیات انسان‌ها در هر نقطه از کره زمین وابسته به آب است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آب استان از آسمان نازل می‌شود ولی باید تلاش کنیم تا این مشکلات رفع شود. 

* بسیاری از مشکلات ما ناشی از جنایات آمریکاست
 
بروجردی در ابتدای سخنان خود به سالروز 13 آبان اشاره کرد و گفت: فراموش نکنیم بسیاری از مشکلات کشور ما ناشی از جنایات‌ آمریکاست و چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب آمریکا به عنوان سمبل استکبار جهانی و سال‌های اولیه انقلاب تحریم‌ها علیه ملت ما را آغاز کرد.  
 
وی افزود: امروز که در دهه چهارم انقلاب هستیم این تحریم‌ها را گسترش می‌دهد به طوری‌که تحریم‌ها را تبدیل به قطعنامه شورای امنیت و سپس تبدیل به تحریم‌های فراقطعنامه‌ای کرد، ولی ملت ما ایستادند. 

* ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم

 
نماینده بروجرد با اشاره به اینکه باید ریشه مشکلات را بیابیم، اظهار داشت: ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم به طوری که این موضوع یک جنگ تحمیلی  دیگری علیه ملت ایران است. 

وی افزود: عراق به عنوان یک کشور شاخص در جهان اسلام و افغانستان به عنوان کشوری که یک و نیم میلیون شهید داد ولی امروز جولانگاه نیروهای مسلح 48 کشور جهان است، بنابراین آزادی و استقلال ما یک سرمایه عظیم است که با وجود مقام معظم رهبری و قبل از آن با وجود حضرت امام رقم خورده است و باید شکرگزار باشیم.  
 
اضافه می‌شود؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حجت‌الله سوری و سیدباقر حسینی اعضای این کمیسیون، حلیمه عالی نماینده سیستان، حاتم ناروئی استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران و فرماندهان مرزبانی و دیگر شخصیت‌های استانی از صبح امروز (شنبه 11 آبان‌ماه) از بازارچه‌های مرزی میلک، گمشاد، دیوار مرزی جنوب شرقی کشور، نقطه صفر مرزی میلک، شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون بازدید به عمل آوردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار