هركس بتواند مرز دانش را توسعه دهد ، اقدام به توليد علم كرده است

سمینار "نانو فناوری" با هدف اعتلای مرزهای دانش و آشنایی دانشجویان با فناوری های نوین و با حضور جمعی از معاونین، روسا دانشکده ها، اساتید و دانشجویان در سالن علامه حلی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي واحد علوم و تحقيقات،‌ دكتر فرهاد حسين زاده لطفي معاون پژوهش و فناوري اين واحد دانشگاهي، نانو فناوري را يكي از شاخه هاي نوين علم خواند و افزود: نانو فناوري و كاربرد آن در علوم مختلف مي تواند منجر به ايجاد رشته هاي متنوع و كاربردي بين رشته اي شود.

وي با بيان اينكه لازمه هر پژوهشي دانستن مرز دانش است و هركسي كه بتواند مرز دانش را توسعه دهد در حقیقت اقدام به توليد علم كرده است، افزود: براي شناخت مرز دانش راه هاي زيادي وجود دارد كه  مي توان به استفاده از اطلاعات علوم پايه ،‌استفاده از رساله ها و پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي و همچنين برگزاري چنين سمينارها و همايش هايي اشاره كرد.

دكتر حسين زاده لطفي با بیان اينكه مشكل امروز جامعه علمي کشور، تنها توجه به توليد علم،  مقالات علمي و پژوهشي است،‌ تصريح كرد:‌ بايد جسارت ورود به كاربردي كردن علوم را داشته باشيم تا در حل مشكلات جامعه سهم قابل توجهي ايفا كنيم.

 حميد ضيائي مسئول علمي بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات نیز در این همایش گفت: اقدامات علمي بسيج دانشجوي واحد علوم و تحقيقات تا كنون پربازده بوده است و تمام سعي مجموعه علمي بسيج دانشجويي بر تداوم ارتقاء علمي است.

وي افزود: حوزه علمي بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات در پي دست يابي به اهداف مهمي از جمله  استعداد باوري، جذب نخبگان، فرهيخته و نخبه پروري و تاسيس شركت هاي دانش بنيان بسيجي در راستاي اشتغال و توليد ملي است.

ضيائي با اشاره به اينكه يكي از دغدغه هاي دانشجويان مسئله ارتباط با صنعت و در نتيجه ايجاد اشتغال دانست.

مهندس سيد محمد طاهري قائم مقام مركز نانو فناوري پژوهشكده شهيد چمران نيز در این همایش گفت:‌ در كنار مباحث علمي و آنچه در كلاس آموزش داده مي شود بايد  مطالعات ميداني را مد نظر قرار داد.

وي ‌گفت: دشمن شناسي،‌عمل به شعارهاي انقلاب اسلامي ايران، اعتماد به توان ملي، شناخت وضعيت موجود كشور، جنگ هاي نوين و مطالبه گري مهندسي را مي توان به عنوان سرفصل هاي مسئله استكبار ستيزي و رويكرد دانشجوي برشمرد.

مهندس طاهري با اشاره به اينكه  جنگ هاي نوين شامل جنگهاي سايبري، اقتصادي و فرهنگي است ، افزود : از آنجايي كه امروزه بيشتر درگير جنگ اقتصادي هستيم. بايد جهت گيري علمي و دانش خود را به  سمت افزايش توانايي توليد در كشور سوق دهيم تا در عرصه جنگ اقتصادي نيزبه موفقيت دست یافت. 

مسئول مركز مهندسي استعداد فناوري نانو بسيج مهندسين صنعتي،‌ ادامه داد: در بحث دشمن شناسي با دو دشمن باطني و ظاهري روبرو هستيم و بايد بدانيم كه دشمن ما چيست و كيست و راهكارهاي مقابله در برابر آن را پيدا كنيم.

وي شناخت وضعيت موجود كشور را مسئله اي قابل اهمیت در نحوه انتخاب پروژه هاي دانشجويي دانست و افزود: پروژه ها و فعالیت های پژوهشي بايد متناسب با نياز كشور و براساس شناخت درست و صحيح  از وضعيت موجود انتخاب شود، تا نتيجه اي مثبت و كاربردي براي حل مشكلات جامعه داشته باشیم.‌ 

قائم مقام مركز نانو فناوري پژوهشكده شهيد چمران گفت: توليد ثروت از علم را بايد جدي گرفت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار