طی نامه‌ای از دکتر روحانی؛

"نصرالله سجادی" به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد+ سوابق

رئیس‌جمهور طی‌ نامه‌ای، "نصرالله سجادی" را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 12 آبان‌ماه) ، نامه اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را قرائت کرد که بر اساس این نامه، "نصرالله سجادی" از سوی دکتر روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده است.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 

با سلام 

احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر "نصرالله سجادی" برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود. 

حسن روحانی 


گفتنی است رئیس‌جمهور ابتدا مسعود سلطانی‌فر را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد، وی با عدم رای اعتماد نمایندگان روبرو شد.

در گام بعدی دکتر روحانی سیدرضا صالحی امیری را برای اخذ رای اعتماد به مجلس پیشنهاد داد که این بار هم نمایندگان با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور مخالفت کردند.

اکنون سجادی برای تصدی مدیریت وزارت نوپای ورزش و جوانان به خانه ملت معرفی شده و باید تا روز یکشنبه 19 آبان و زمان برگزاری جلسه رای اعتماد، منتظر ماندو دید که این بار بهارستانی‌ها چه نظری درباره فرد مورد نظر دولت دارند.

** سجادی کیست؟

نصرالله سجادی وزیرپیشنهادی ورزش و جوانان، با حکم سرپرست قبلی این وزارتخانه یعنی صالحی امیری به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان منصوب شده بود.

وی تاکنون سرپرستی کاروان‌های جمهوری اسلامی ایران در ۶ دوره بازی‌های المپیک تابستانی (از المپیک ۱۹۸۸ سئول تا ۲۰۰۸ پکن) ‌و ۹ دوره بازی‌های آسیایی را بر عهده داشته است.

سجادی که دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است، مسئولیتهایی از جمله قائم مقام سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش)، ریاست فدراسیون فوتبال، عضو شورای المپیک آسیا، معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، خزانه‌دار و دبیر کل کمیته ملی المپیک و … را بر عهده داشته است.

همچنین در زمینه علمی می‌توان به تالیف و ترجمه چندین کتاب در کنار نگارش چند ده مقاله مختلف علمی در زمینه‌های گوناگون و به ویژه مدیریت ورزشی توسط سجادی اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار