افخم در نشست خبری:

موضوع جاسوسی آمریکا از سفر رهبری به کردستان را به جد پیگیری می‌کنیم/ هماهنگي وزارت‌خارجه و قوه قضاييه در پيگيري باغ قلهک

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انجام اقدامات تروریستی در سراوان به عنوان حادثه تلخی که ایرانیان و ملت‌های مخالف تروریسم را آزرده خاطر کرد، به حساب می‌آید و وزارت امور خارجه بعد از ارائه یادداشت اعتراض‌آمیز به سفارت پاکستان در تهران، مذاکراتی را با مقامات پاکستانی انجام داده و پیگیری‌ها از سوی کشور ادامه دارد و دستورالعملی را برای سفارتخانه کشورمان در پاکستان ارسال کردیم که براساس آن پیگیری های اولیه انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری اين هفته خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره انتشار گزارش اسنودن مبنی بر شنود از سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال 88 از سوی مقامات آمریکایی، گفت: از نظر ما بحث جاسوسی و جاسوسی سایبری کاملا محکوم و مردود است. اکنون شاهدیم که جاسوسی‌های آمریکا ابعاد خبری پیدا کرده است حتی متحدان آمریکا از این مساله مصون نمانده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران درباره این مساله خاص پیگیری‌های جدی را انجام می‌دهد. ما به سازوکارها و تلاش‌هایی که در سطح بین‌المللی برای مواجهه و مقابله با چنین رویکردهای غیرقانونی شروع شده است امیدوار و همگام با آن‌ها هستیم و امیدواریم که این قطعنامه‌ها کمک کند که فضای سایبری و اینترنتی و الکترونیکی از جاسوسی‌هایی که هم حریم افراد معمولی جهان و هم حریم رهبران جهان مورد هدف قرار داده است، مصون بمانند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک نگرانی در سطح بین‌المللی درباره این جاسوسی‌ها وجود دارد، امیدواریم که این نگرانی‌ها باعث ایجاد نظام عملی شود و جامعه بین‌المللی برای پیشگیری و متوقف کردن این‌گونه اقدامات گامی بردارد.


افخم درباره پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست جنبش عدم تعهد در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: سه پیشنهادی که از سوی کشورمان ارائه شد به تصویب رسید و حجت‌‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در 4 مهرماه سال جاری در سفر خود به نیویورک در نشست عالی رتبه درباره خلع سلاح هسته‌ای پیشنهاداتی را به مسئولان ارائه داد.
 
وی به پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در جهت امحاء سلاح‌های هسته‌ای در سطح جهان اشاره و تصریح کرد: آغاز فوری مذاکرات برای انعقاد کنوانسیون جامع در زمینه هسته‌ای و فراهم کردن زمینه‌ها برای نابودی کامل سلاح هسته‌ای در سطح جهان، برگزاری کنفرانس عالی رتبه بین المللی در سال 2018 در زمینه خلع سلاح هسته‌ای و نامگذاری 26 سپتامبر به عنوان روز بین المللی برای امحاء کامل سلاح هسته‌ای از جمله مواردی بود که اساس این پیشنهادات را تشکیل می‌داد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جنبش عدم تعهد در تلاش است که ابتکار عمل را در زمینه خلع سلاح هسته‌ای به دست گیرد و این دومین قطعنامه‌ای است که این جنبش ارائه کرده است.
 
افخم تصریح کرد: تلاش جنبش عدم تعهد بر این بوده که افکار عمومی جهان را به سمت این موضوع جلب کند، چرا که این موضوع به عنوان بزرگترین خطر در مقایسه با خطر اشاعه آن مطرح است و امیدواریم که این پیشنهادات به عنوان نقشه راهی جهت امحاء سلاح هسته‌ای در جهان به حساب آید.
 
* دستگاه ديپلماسي پيگير استرداد تروریست‌ها از پاکستان است

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در رابطه با پیگیری‌‌های وزارت امور خارجه درباره حادثه تروریستی سراوان اظهار داشت: انجام اقدامات تروریستی در سراوان به عنوان حادثه تلخی که ایرانیان و ملت‌های مخالف تروریسم را آزرده خاطر کرد، به حساب می‌آید و وزارت امور خارجه بعد از ارائه یادداشت اعتراض‌آمیز به سفارت پاکستان در تهران، مذاکراتی را با مقامات پاکستانی انجام داده و پیگیری‌ها از سوی کشور ادامه دارد و دستورالعملی را برای سفارتخانه کشورمان در پاکستان ارسال کردیم که براساس آن پیگیری های اولیه انجام شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان امضای توافقنامه، امضای همکاری‌های امنیتی و استرداد تروریست‌ها به ایران است، لذا برای رسیدگی به این مسئله انجام سفرهایی در دستور کار است که امیدواریم به زودی صورت گیرد.
 
افخم در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اعدام دو زن ایرانی در مالزی و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: از نظر قانونی با وجود مشکلاتی که در این خصوص داشتیم به این دلیل که موافقتنامه استرداد مجرمین میان دو کشور وجود نداشت، اما طرفین پیش نویس‌هایی را در این خصوص تهیه کردند که لازم است مراحل آن طی شود تا آن زمان که پیش‌نویس نهایی شود پیگیری‌ها از سوی سفارت برای اعمال ساز و کارها ادامه دارد تا حقوق ایرانیان کاملا محترم شمرده شود.
 
وی افزود: امیدواریم در چنین چارچوبی اقدامات لازم انجام شود و محکومین بتوانند ادامه محکومیت خود را براساس موافقتنامه در کشور بگذرانند و تا زمان اعمال موافقتنامه در زمینه استرداد مجرمین بتوانیم مشکلات استرداد مجرمین در این خصوص را حل کنیم.

* جمهوری اسلامی بر مبنای اراده سیاسی به طور جدی وارد مذاکرات شده است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد مذاکرات ایران و 1+5 و برخی گمانه زنی‌ها در این زمینه اظهار داشت: آنچه مهم است ما درصدد گمانه زنی بر نمی‌آییم چرا که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اراده سیاسی به طور جدی وارد مذاکرات شده است.
 
وی افزود: طرح پیشنهادی ایران طرحی است که طرف‌ها را از بن بست موجود خارج کرده و مبتنی بر اساس بازی برد- برد است.
 
افخم تصریح کرد: امیدواریم واقع بینی و اراده سیاسی طرف‌های حاضر منجر به نتیجه مطلوب شود.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: امیدواریم پنجشنبه و جمعه این اراده سیاسی در صحنه عمل خود را نشان دهد.
 
افخم در مورد سفر رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به چین اظهار داشت: ایران و چین از یک روابط خوب و همکاری در سطوح مختلف برخوردار هستند.
 
وی تصریح کرد: بلوکه شدن اموال تعریف صحیحی نیست، چرا که روابط ایران و چین با تلاش‌های دو طرف و درک مناسب از احتمالات و مخاطرات، به خوبی پیش می‌رود، بنابراین سفر انجام شده در همین چارچوب بوده، اما در عین حال به دلیل تلاش‌های طرف‌های صالح مشکلاتی ممکن است به وجود بیاورند که قطعا با هوشیاری دو طرف و تلاش‌های منظم روند روابط ادامه پیدا می‌کند و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد و براساس یک سیاست تنظیم شده پیش می‌روند و امیدواریم این مهم از مخاطرات محفوظ بماند.
 
* هماهنگي وزارت خارجه و قوه قضاييه در پيگيري مسئله باغ قلهک

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد مسئله باغ قلهک بیان کرد: ارتباط و پیگیری موضوع در هماهنگی کامل وزارت امور خارجه و قوه قضائیه در جریان است و موضوع دنبال می‌شود.
 
وی در مورد کاردار غیرمقیم یا کاردار ترددی میان ایران و انگلیس تصریح کرد: پروسه معرفی کاردار ترددی در جریان است و این روند ادامه دارد و متناسب با پیشرفت کار و روند آن اطلاع رسانی می‌کنیم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد ربوده شدن دو خبرنگار فرانسوی بیان کرد: جامعه رسانی‌ای ایران نیز این ابراز نگرانی را دارد و ما هم مراتب تاسف خود را اعلام می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: هرگونه تعرض به فعالیت خبرنگاران مردود است و شرایط فعالیت آنها باید محترم شمرده شود، چرا که خطرات تروریسم شامل آنها نیز شده ، بنابراین امیدواریم شاهد اینگونه موارد نباشیم و در عرصه وسیعتر مقابله با تروریسم و تروریست صورت گیرد.
 
* مذاکره کنندگان پنجشنبه این هفته برداشت خود از مذاکرات کارشناسی را اعلام می‌کنند

افخم در ادامه در مورد کمیته کارشناسی و حضور آنها در مذاکرات ایران و 1+5 گفت: پیش از مذاکرات، نشست کارشناسان در خصوص بررسی جزئیات در حوزه‌های مختلف از جمله تحریم‌ها، مسائل مالی و بانکی و ... صورت گرفته و کارشناسان جزئیات و برداشت‌های خود را به سطوح بالاتر ارائه می‌دهند و روسای مذاکره کننده در پنجشنبه این هفته برداشت خود از مذاکرات کارشناسی را اعلام می‌کنند و برگزاری دور بعدی کارشناسی منوط به مذاکرات همین هفته است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران در این دوره از مذاکرات در گام اول رفع تحریم‌ها را اعلام خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: آنچه مسلم است در جلسه قبل نیز کارشناس مربوط به تحریم وجود داشت، اما اجازه دهید پیش داوری نداشته باشیم، چرا که ایران برای خروج از بن بست وارد این مذاکرات شده است.
 
افخم تصریح کرد: دوره مذاکره برای مذاکره به پایان رسیده و باید با یک خوشبینی به دور بعدی نگاه کنیم.
 
وی بیان کرد: اینکه بخواهیم پیشنهادی را مجدد اعلام کنیم منوط به این است که در چارچوب پیشنهاد قبلی پاسخ 1+5 چه خواهد بود.
 
* کنگره آمريکا با رویکرد فشار به نتیجه نمي‌رسد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر تداوم فشار بر جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه شاهد تداوم رویکرد فشار و مذاکره هستیم، امری که از سوی کنگره بکار گرفته می‌شود و در همین راستا بدخواهان و مخالفان فعال شده‌اند و سعی دارند با بحث تحریم بیشتر اختلال ایجاد کنند که تاکنون دولت آقای اوباما با این مسئله مخالفت کردند و تلاش کردند جلوی این اقدام را بگیرند و ما امیدواریم آنها از گذشته درس بگیرند، چرا که رویکرد فشار به نتیجه نرسیده و با اراده سیاسی برای حصول نتیجه حرکت کنند و از فعالیت مخالفان و تندروها جلوگیری شود.
 
افخم در مورد دیدار جان کری و سعودالفیصل در مورد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بیان اینکه همه گزینه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران روی میز است، عبارتی تکراری است. امیدواریم در موضع گیری های مسئولان آمریکایی واقع بینی وجود داشته باشد.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها بایستی کاملا جدی و با یک رویکرد واقع بینانه برخورد کنند چرا که تکرار در این موضوع تاثیری بر اراده ملت ایران ندارد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: به نظر می‌آید وجود برخی فشارها باعث اتخاذ این رویکردها شده امیدواریم بنابراین هرگونه تغییر لحن به تصمیم عملی بیانجامد و مبتنی بر واقعیات جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر دخالت ایران در امور سوریه بیان کرد: ایران و سوریه روابط خوبی دارند، اما ما هرگونه حضور نظامی در این کشو را رد می‌کنیم و اگر سیاست‌های غلط در صحنه حل بحران سوریه به نتیجه نمی‌رسد، نبایستی فرافکنی شود و مشکلات به ایران گره زده شود.
 
وی در ادامه در مورد برخی اظهارات خارجی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسائل داخلی عراق دخالت می‌کند، گفت: ایران و عراق روابط خوبی دارند و اینگونه اخبار و اظهارات توهین به حاکمیت عراق است.

* طرح دخالت ايران در مسائل داخلي عراق بي‌اساس و تبليغات منفي است

افخم افزود: مشورت‌های خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق برقرار شده و همکاری‌ها رو به گسترش بوده و در همین راستا اولین سفر وزیر خارجه کشورمان به عراق بود، بنابراین چنین اخباری بی اساس است و تکرار تبلیغات منفی است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد محاکمه محمد مرسی اظهار داشت: مصر یک جامعه تکثر گراست و امیدواریم به روند دموکراسی در این کشور لطمه نخورد و حقوق مردم این کشور محترم شمرده شود.
 
وی افزود: ما همچنان گروه‌های مختلف در مصر را به اتخاذ یک رویکرد مسالمت آمیز دعوت می‌کنیم و امیدواریم سیاست‌ها در این مسیر حرکت کند و مصر نقش خود را در منطقه ادامه دهد.
 
افخم در مورد سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران اظهار داشت: هنوز خبر رسمی در این مورد اعلام نشده، در هر صورت روابط دو کشور ایران و ژاپن خوب بوده و این سفر در زمانبندی خاص خود پس از تفاهم طرفین در چارچوب رایزنی‌های دو کشور مسائل منطقه‌ای و مباحث مورد علاقه صورت خواهد گرفت و با توجه به سیاست تعامل سازنده دولت یازدهم ژاپن یکی از کشورهای مهمی است که می‌توانیم روابط گسترده تری با آن داشته باشیم، چرا که ظرفیت‌ها در این حوزه وسیع است و امیدواریم گام خوبی برای پیشبرد اهداف و ورود به عرصه های مختلف همکاری برداشته شود.

* مسئولان آمریکایی را به واقع بینی دعوت مي‌کنيم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در خصوص جاسوسی از سفیر ایران در برزیل اظهار داشت: ما نیز این خبر را دیدیم و همچنان بحث جاسوسی بحثی محکوم است. در همین راستا ارتباط ما با مراجع رسمی وجود دارد البته من اکنون در خصوص این خبر تا قطعی شدن اعلام مراجع رسمی قضاوت خاصی ندارم تا اطلاعات را به صورت کامل دریافت کنیم و پس از آن اعلام نظر خواهم کرد.
 
وی در ادامه در مورد اظهارات وزیر دفاع آمریکا در خصوص تهدیدهای رژیم صهیونیستی و اینکه ایران را همین تهدیدها به پای میز مذاکره نشانده است، تصریح کرد: متاسفانه تکرار چنین اظهاراتی نشانگر این است که پیش زمینه ذهنی اظهارکنندگان اشتباه است.
 
سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: این تحریم‌ها بر ملت ایران تاثیری نگذاشته و اگر فکر می‌کنند ایران به خاطر فشار به پای میز مذاکره آمده، برداشت اشتباهی است و خوب است که آنها به سمت اظهارات واقع بینانه حرکت کنند و واقعیت و تحولات داخلی ایران را با همین نگاه واقع بینانه ببینند.
 
افخم تاکید کرد: ما برای تعامل سازنده با جهان و  کمک به حل این بحران غیر ضروری گام برداشته‌ایم و جدیت ما به این معنی نیست که ما به خاطر این فشارها گام برداشته‌ایم و مسئولین آمریکایی را دعوت می‌کنیم به سمت واقع بینی قدم بردارند.
 
وی در مورد حضور وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی ارتباط خوبی دارند که در مجموع روابط دو قوه در همین راستا قابل ارزیابی است.
 
* حضور ظريف در صحن علنی براساس چارچوب‌هاي قانوني

وی ادامه داد: محمدجواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور یافته و سوالاتی مطرح شد که وی توضیحات متقن و مبسوطی را ارائه کردند که اکثریت اعضای کمیسیون این صحبت‌ها را قانع کننده و منطقی اعلام کردند، البته سوال کنندگان هم اظهار داشتند که قانع نشدند و این حق قانونی آنهاست که البته وزیر امور خارجه کشورمان در همین راستا براساس چارچوب‌های قانونی در صحن علنی حضور خواهد یافت و این فرصت خوبی است که وی سیاست‌های وزارت امور خارجه را اعلام کند و نسبت به رفع ابهامات توضیحاتی را ارائه نماید که قطعا در صورت دعوت حضور خواهد یافت.
 
افخم افزود: گرچه برخی نمایندگان نیز از اشکالاتی در آئین نامه داخلی مجلس نام بردند که لازم است نسبت به رفع آن اقدام کنند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد اظهارات سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مورد ادامه تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد: مقامات و تحلیلگران اظهارنظرات مختلفی دارند و بنای ما این نیست که به آنها پاسخ دهیم البته ما این اظهارات را مطالبه می‌کنیم و می‌بینیم اما ملاک و معیار برای کار مراجع رسمی و مذاکره کنندگان هستند و برآن اساس تصمیم می‌گیریم.
 
* حضور مردم در 13 آبان يکي از پشتوانه‌هاي وزارت خارجه بود

افخم در مورد راهپیمایی روز 13 آبان و حضور ملت ایران اظهار داشت: حضور پرشور ملت ایران همواره یکی از پایگاه‌ها و پشتوانه‌های وزارت امور خارجه بوده و حضور در راهپیمایی 13 آبان نیز شاهد این مدعا بود.
 
وی افزود: ملت ایران نسبت به توطئه‌ها و نیرنگ ها در مسیر استقلال طلبی شان هوشمند هستند، وزارت امور خارجه همواره این هوشمندی و حضور را به عنوان فرصت و ظرفیتی عظیم یاد می کند و امیدواریم دیگر کارگزاران سیاست خارجی بتوانند با اینها و انگیزه بیشتر در مسیر احقاق حقوق ملت ایران گام بردارند و به سمت حل مشکلات پیش روند.
 
سخنگوی دستگاه خارجه کشورمان در مورد موضوع جاسوسان اسلواکی اظهار داشت: بررسی در مورد دو تبعه اسلواکی ادامه دارد و پس از نهایی شدن اخبار را اعلام می کنیم.
 
* ديپلمات عربستاني ديگر مأموريتي در ايران ندارد

افخم در مورد دیپلمات عربستانی که در حادثه رانندگی منجر به فوت یکی از شهروندان ایرانی شده بود، بیان کرد: دیپلمات عربستانی کشور را ترک کرد و در همین راستا عربستان مدارک هویتی وی را به وزارت خارجه برگرداند و برهمین اساس این دیپلمات ماموریتی در ایران ندارد.
 
وی در مورد مسئله بورس‌های دانشجویی اظهار داشت: تنظیم بورس دانشجویی و جزئیات مربوط به آن توسط کارشناسان بررسی شده و به محض اینکه اعطای بورس با کشوری به نتیجه برسد آن بخشی که مربوط به وزارت خارجه است را اعلام خواهیم کرد چرا که مراکز دیگری در این امر دخیل هستند.
 
* در آينده شاهد سفر اردوغان به ایران خواهيم بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد سفر اردوغان به جمهوری اسلامی ایران گفت: در آخر هفته گذشته شاهد سفر دکتر ظریف به ترکیه بودیم که وی در اجلاس پاگواش شرکت کردند و در کنار آن ملاقات‌ها و دیدارهایی نیز با مقامات ترکیه داشتند.
 
وی افزود: پیرو مذاکرات با مقامات ترکیه در مجمع عمومی سازمان ملل تنظیم شد که رفت و آمدهایی میان دو کشور در دستور کار قرار گیرد و انشاءالله شاهد سفر اردوغان به ایران خواهيم بود که پس از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مذاکرات ایران و 1+5 مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان اعلام کردند هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است، تصریح کرد: در این مذاکرات طرفین اعلام کردند مذاکرات و گفتگوها در یک مسیر درست انجام می‌شود که جزئیات آن در مذاکرات آتی شکل خواهد گرفت به طور طبیعی ما از بسته پیشنهادی کشورمان قاطعانه دفاع می کنیم چرا که این بسته منطقی است و مبتنی بر رویکرد جدید برای داشتن فناوری صلح آمیز هسته ای و دفاع از حقوق ملت ایران و رفع نگرانی ها تنظیم شده است و امیدواریم در روز پنجشنبه شاهد رویکرد واقع بینانه طرف مقابل باشیم.
 
* درصدد دخالت در امور مصر نيستيم

افخم در ادامه بار دیگر در پاسخ به سوالی در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال محاکمه محمد مرسی اظهار داشت: ما در چارچوب احترام به حاکمیت مصر درصدد دخالت در امور این کشور نیستیم.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد خبری مربوط به کنفرانس علمی قره باغ که قرار بود در تبریز برگزار شود، اظهار داشت: طبق اطلاع ما یک سازمان غیر رسمی تصمیم داشت این کنفرانس را برگزار کند که بنابه اعلام خودشان به تعویق انداخته شد و این آخرین اخبار ما در مورد این موضوع است.
 
افخم در مورد حسن فرجی شهروند ایرانی بازداشت شده در باکو بیان کرد: ما نیز اخبار مربوط به آن را دریافت کردیم و از طریق سفارت در حال پیگیری صحت و سقم این خبر هستیم، چرا که تاکنون منابع خبر رسانه‌ای بوده و به محض اطلاع از جزئیات بیشتر در این خصوص پاسخ خواهیم داد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد دستور کار اجلاس 1+5 و ایران بیان کرد: همراه با افتتاحیه اجلاس محمدجواد ظریف و کاترین اشتون روند کار را اعلام می کنند و ما منتظریم که صبح پنجشنبه دور جدیدی مذاکرات انجام شود.
 
 
* وزارت خارجه موضوع کشته شدن زن بي‌گناه ايراني در انگليس را پيگيري مي‌کند

افخم در مورد کشته شدن یک ایرانی بیگناه در انگلیس توسط برخی افراد گفت: ما نیز این خبر را شنیدیم و بسیار متاثر شدیم متاسفانه حوادثی از این دست در مورد شهروندان ایرانی رخ می‌دهد و وزارت امور خارجه اختصاصا این موضوع را پیگیری کرده و بخش کنسولی ما بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داده است.
 
وی افزود: ما خواستار محاکمه عوامل این اقدام هستیم و درخواست داریم که پلیس انگلیس همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد اخباری مبنی بر به شهادت رسیدن یکی از سرداران سپاه قدس که حضور داوطلبانه در سوریه داشته است، خاطرنشان کرد: در خصوص حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه ما سیاست و چارچوب رسمی کار خود را اعلام کردیم، ما نیز این خبر را دیدیم اما باید از مراجع رسمی ذیربط جزئیات را پیگیری کنیم، چرا که این اخبار در حد رسانه ها بوده ، بنابراین اجازه دهیم در مورد جزئیات حضور این فرد، نحوه شهادت و سایر جزئیات اطلاعات را بدست آوریم و درباره صحت و سقم آن به سوالات پاسخ دهیم.

انتهاي پيام/


برچسب ها: سخنگو ، وزارت ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار