مشهد/

پرچم عزاي حسيني بر فراز گنبد منور رضوي به اهتزاز درآمد

در آستانه فرارسيدن ايام عزاي سيد و سالار شهيدان، پوشش ضریح مطهر و پرچم‌ گنبد بارگاه ملکوتی امام ‌رضا(ع) در مراسمي حزن انگيز و در ميان اشك‌هاي خادمان و زائران بارگاه منور رضوي تعویض شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: مراسم تعويض پرچم و پوشش ضريح مضجع منور در طول سال به صورت رسمي در ميلاد حضرت رضا(ع) و آغاز ماه محرمالحرام برگزار ميشود.

محمود ممتاز تصريح كرد: پرچم سياه عزاي حسيني مزين به آيه شريفه «نصر من الله و فتح قريب»، توسط تعدادي از خادمان سادات و سركشيكهاي حرم مطهر، طي تشريفات و آييني خاص همراه با ذكر و مدح ائمه معصومين(ع) و قرائت صلوات خاصه به بالاي گنبد منور انتقال يافت و 63 روز بر فراز گنبد برافراشته خواهد ماند.

وي در ادامه با بيان اينكه پوشش ضريح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملكوتي ثامنالحجج(ع) در اعياد و شهادتها تعويض ميشود، افزود: در ايام شهادت رنگ پرچم و پوشش ضريح مشكي و در اعياد و ميلاد ائمه هدي(ع) پوشش و پرچم به رنگ سبز است.

ممتاز در پايان قدمت و پيشينه برگزاري مراسم تعويض پرچم را مربوط به دوران صفوي عنوان كرد و افزود: البته اين آئين در طول تاريخ، داراي فراز و نشيبهاي مختلفي بوده است. ولي شكل فعلي اجراي آن، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده است/س.

 

برچسب ها: اهتزار ، پرچم ، عزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.