وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار همدان:

90 درصد استانداران دولت یازدهم بومی هستند

وزیر کشوربا تأکید بر اینکه 90 درصد از استانداران تعیین شده در کشور بومی هستند گفت: این نگاه به پیشرفت کارها در هر استان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار همدان با تقدیر و تشکر از مسئولان و نمایندگان استان اظهار داشت: نمایندگان استان در مسیر انتخاب استاندار بسیار ما را همراهی کردند و با طرح گزینه‌های متعدد سعی در یاری دولت در انتخاب استاندار همدان داشتند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه، تعداد زیاد گزینه‌ها نشان از توانمندی بالای نیروهای همدان دارد خاطرنشان کرد: در نهایت نیکبخت به عنوان استاندار همدان انتخاب شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در دولت یازدهم رویکرد اجماع‌سازی شکل گرفته است، ادامه داد: برای اولین بار است که در طول حیات انقلاب چنین نگاهی را شاهد هستیم.

وی این تغییر و تحول را در هر دولتی را طبیعی دانست و گفت: قطعاً باید دولتمردانی را انتخاب کرد که هماهنگی بیشتری با نگاه و رویکرد دولت دارد و این به معنای ناکارآمدی مدیران قبلی نیست.

رحمانی فضلی با تشکر از زحمات علی‌محمد آزاد استاندار قبلی همدان تصریح کرد: آزاد یکی از نیروهای صادق، زحمتکش و بی‌ریای نظام است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه 90 درصد از استانداران تعیین شده در کشور بومی هستند گفت: این نگاه به پیشرفت کارها در هر استان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی نیکبخت را انسانی خوش‌خلق و نیک روش دانست و افزود: امیدواریم با نگاه محمدناصر نیکبخت روند توسعه همدان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به همدان و همدانی‌ها دارد خاطرنشان کرد: قبل از ورودم به همدان ایشان در جلسه دولت 7 دقیقه در مورد همدان، ویژگی‌های آن، مردم خوبش و ظرفیت‌های این استان سخن گفت و تأکید کرد که باید روی صنعت این استان سرمایه‌گذاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه، اعتدال شعار و گفتمان قالب دولت یازدهم است تصریح کرد: اعتدال باید در تمام ابعاد آن مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه باید از افراط‌گری و عصبیت دوری کرد چون راه به جایی نمی‌برد خواستار رعایت مسیر اعتدالی شد.

وزیر کشور مردم را ولی نعمتان خود دانست و گفت: حضور مردم در صحنه‌ها موجب بقای نظام خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگاه مشارکت‌جویی مردم در عرصه‌های اجرایی باید تقویت شود گفت: باید مردم را به عرصه‌های اجرایی بکشانیم.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه بکارگیری نیروهای توانمند باید در دستور کار باشد خاطرنشان کرد: مهم نیست این نیروها از چه گروه و چه طیفی باشد زیرا نمی‌توان گروه‌های سیاسی کشور را نادیده گرفت.

وزیر کشور با تأکید بر لزوم توجه به کارآمدی افزود: مردم ایران با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی 13 آبان نشان دادند که هرگز در مقابل تهدیدهای دشمن سر تعظیم فرود نمی‌آورند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها در خارج از مرز مذاکرات ایران و گروه 5+1 را به گونه‌ای تحلیل کردند که انگار ایران از سوی فشار تن به مذاکره داده است در صورتی که 13 آبان امسال با حضور مردم در صحنه خط بطلان بر روی این ادعا کشید.

وزیر کشور با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی ما دچار اشکال است خاطرنشان کرد: حتی اگر بتوانیم موضوع مذاکره را به جایی برسانیم و محدودیت‌ها را حذف کنیم، درست است که در حوزه اقتصادی گشایش می‌شود اما در مورد منابع مالی برای ما گشایش چندانی ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط به وجود آمده بعد از برداشتن محدودیت‌ها نیز حداکثر نفت صادره ایران بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 200 بشکه خواهد بود زیرا که بخش عظیمی از آن را تبدیل به فرآورده می‌کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با این اوصاف باید به استفاده از منابع مالی ملت برگردیم و مردم را به امر سرمایه‌گذاری تشویق و ترغیب کرده و از این راه توسعه کشور را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه تجهیز منابع مالی یکی از مسائلی است که باید به دنبال آن بود خاطرنشان کرد: رعایت اولویت‌ها در تخصیص اعتبار باید به نحو احسن صورت گیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: بهره‌وری در ایران زیر یک درصد است که این امر نشان از بالا بودن هزینه تمام شده کالاها، کیفیت پایین محصولات و طول عمر پروژه‌هاست که باید فکری به حال این قضیه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار