بروجردی در دیدار با کاردار موقت جمهوری چک:

گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر دو عامل تهدید امنیت در منطقه و جهان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر را دو عامل تهدید امنیت در منطقه و جهان دانست و گفت: تنها با همکاری جمعی همه کشورهای منطقه و جهان می‌توان از رشد و گسترش تروریسم و تولید و قاچاق مواد مخدر جلوگیری بعمل آورد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اشتپانک کاردار موقت جمهوری چک در تهران، با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.

 بروجردی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در رشد و توسعه ارتباطات فیمابین در عرصه های مختلف گفت: مجالس دو کشور می توانند نقش مثبت و سازنده‌ای در تقویت و تحکیم مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایفا کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر را دو عامل تهدید امنیت و آرامش در منطقه و جهان دانست و افزود: تنها با همکاری جمعی همه کشورهای منطقه و جهان می توان از رشد و گسترش تروریسم و تولید و قاچاق مواد مخدر جلوگیری بعمل آورد.

بروجردی در پایان با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان با بیان اینکه در شرایط ناامن هیچگونه فعالیتی را نمی توان انجام داد، گفت: اولویت اصلی کشور افغانستان برقراری ثبات و امنیت می باشد که نیازمند تلاش و همکاری همه کشورهای منطقه می باشد.

در ادامه این دیدار آقای اشتپانک کاردار موقت جمهوری چک در تهران با اشاره به سابقه روابط دو کشور گفت: فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران شرایط مناسبی برای گسترش روابط میان ایران و کشورهای اتحادیه اروپا فراهم کرده است.

وی درهمین راستا افزود: جمهوری چک از نقش سازنده ایران در حل بحران های منطقه ای همواره حمایت می کند.

اشتپانک در پایان بحران سوریه را معضل بزرگ منطقه دانست و تصریح کرد: دولت جمهوری چک از ابتدای این بحران بر لزوم یافتن راه حل دیپلماتیک و سیاسی تأکید کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بروجردی ، دیدار ، کاردار ، چک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار