لس‌آنجلس تایمز ؛

احتمال از سرگیری مذاکرات هسته ای ژنو ؛‌ هفته آینده

این روزنامه آمریکایی گزارش داد: به دنبال پیش آمدن موانع غیرمنتظره در مذاکرات ژنو ، به احتمال زیاد این گفتگوها هفته آینده ازسرگرفته می‌شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه لس‌آنجلس تایمز آمریکا در گزارشی مدعی شد که دستیابی به توافق هسته‌ای بین گروه 1+5 و ایران به مانعی برخورده است.

"جان کری، وزیر خارجه آمریکا، و دیگر دیپلمات‌های ارشد غربی روز جمعه به ژنو پرواز کردند تا توافق توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به سرانجام برسانند اما این تلاش دیپلماتیک سطح بالا به موانعی برخورد تا چشم‌انداز دستیابی به یک راه‌حل سریع پس از یک دهه بن‌بست تیره شود." 

بنا بر این گزارش دیپلمات‌های ناامید به جای امضای توافقنامه اعلام کرده‌اند که مذاکرات ممکن است تا هفته آینده میلادی ادامه یابد. نویسنده می افزاید : دیپلمات‌ها از اشاره به دلایل عدم امضای توافقنامه تاکنون امتناع ورزیده‌اند . 

در گزارش لس‌آنجلس‌تایمز جزئیات بیشتری درباره مانعی که منجر شده است مذاکرات تا بدین اندازه طولانی شوند منتشر نشده است. شایان ذکر است که نشست سه جانبه بین اشتون، ظریف و کری بیش از پنج ساعت به طول انجامید. مذاکرات امروز نیز به احتمال قریب به یقین با حضور وزرای خارجه کشورهای 1+5 در ژنو ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار