توپچی: وزارت ورزش باید به همان سازمان تربیت بدنی تبدیل شود

دبیر فدراسیون کشتی کشورمان گفت: برای آنکه ورزش ایران آسیب نبیند بهترین راه آن است که وزارت ورزش به همان سازمان تربیت بدنی تبدیل شود.

محمدرضا توپچی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: من اعتقاد دارم تا زمانی که ورزش به صورت وزارت خانه ای اداره شود دچار آسیب های جدی خواهد شد چرا که شما در نظر بگیرید در حال حاضر دو کاندید برای پست ریاست وزارت ورزش به مجلس معرفی شدند اما هیچکدام نتوانستند رای اعتماد بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به عدم رای اعتماد به کاندیدای معرفی شده به مجلس بسیاری از برنامه های فدراسیون های مختلف به تعویق افتاده است در نتیجه ورزش ایران با مشکلات عمده ای مواجه خواهد شد.ضمن آن که ما بایدبه این موضوع هم توجه داشته باشیم اگر به وزیر پیشنهادی جدید هم رأی اعتماد داده نشود چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، پس این طور می توان نتیجه گرفت که باید شرایط انتخاب رئیس ورزش کشور تغییر کند.

دبیر فدارسیون کشتی تصریح کرد: یکی از وظایف مجلس محترم نظارت بر عملکرد وزراتخانه‌های مختلف است از همین رو وزارت ورزش نمی تواند اختیارات لازم را برای برنامه ریزی و تدوین اهداف عالیه خود داشته باشد چرا که ممکن است در نهایت مورد تائید قرارنگیرد.

وی افزود: ما در چند رشته همچون کشتی، وزنه برداری، والیبال، بسکتبال، رشته های رزمی و چند رشته دیگر در جهان مطرح هستیم و همین بلاتکیلفی که هم اکنون در ورزش وجود دارد باعث می شود فدارسیون ها نتوانند برنامه های خود را به طور کامل و صحیح اجرا کنند در نتیجه جایگاه این رشته ها نیز به خطر خواهد افتاد.

توپچی تاکید کرد: زمانی که ورزش کشورمان در قالب همان سازمان تربیت بدنی سابق اداره شود مطمئن باشید بسیاری از مشکلات و دغدغه ها کاهش می یابد و در نهایت با یک مدیر ورزشی به سمت موفقیت های بزرگ پیش خواهیم رفت.

دبیر فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه سریعتر وضعیت ورزش کشورمان به لحاظ مدیریتی مشخص شود چراکه کمتر از یک سال دیگر بازی های آسیایی را پیش رو داریم و در همین رشته کشتی ما شانس کسب 14 مدال را خواهیم داشت که اگر زمان را از دست بدهیم شرایط برای رشته هایی مدال آوری مثل کشتی در میادین مهم پیش رو بسیار سخت خواهد داشت.

انتهای پیام/مح
برچسب ها: توپچی ، کشتی ، فدراسیون ، وزارت ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار