وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

محاسبه یارانه مطبوعات براساس قواعد و اصول منطقی، مانع اعمال سلیقه می‌شود

علی جنتی گفت: محاسبه و پرداخت یارانه هر یک از نشریات بر اساس قواعد و اصول منطقی، مانع از اعمال سلیقه شده و سبب شفافیت در عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در این بخش خواهد شد.

به گزارش حوزه میراث و ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  « علی جنتی» در گفت وگوی با ایرنا با بیان این مطلب درباره ابهامات موجود درخصوص نحوه پرداخت یارانه مطبوعات، اظهار داشت: تجدید نظر در روش تخصیص یارانه مطبوعات ضروری بود تا یارانه های این بخش هدفمندتر و با قواعد و اصول منطقی در اختیار اهالی مطبوعات قرار گیرد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که اختصاص یارانه مطبوعات تاکنون بر اساس مؤلفه هایی مانند تیراژ و کیفیت بوده و باب برخی اعمال سلیقه ها در آن باز بوده است اظهار داشت: برخی نشریات از مقالات، عکس و... سایت های دیگر استفاده می کردند و نشریاتی نیز خود مقاله و عکس تولید می کنند که باید در تخصیص یارانه بین نیروهای مولد و مصرف کننده تمایز قائل شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دستورالعمل پرداخت یارانه مطبوعات معطوف به اصلاح، روشمند سازی نظام پرداخت و نیز شفافیت و وضوح هر چه بیشتر در نحوه تخصیص اعتبارات این بخش است که در اجرای آیین نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات، مصوب 13 آبان ماه سال 88 هیات وزیران، پس از هم اندیشی با شماری از مدیران مسوول و کارشناسان مطبوعات در قالب کارگروهی مشورتی با عنوان "اقتصاد مطبوعات" به تصویب رسید. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: تعیین ضمانت اجرا برای تذکرات هیات نظارت بر مطبوعات (موضوع ماده 10 قانون مطبوعات) زمینه‌ساز تقویت فرهنگ قانون‌پذیری و قانون‌مداری است و موجب می‌شود از نشریاتی که فعالیت حرفه‌ای خود را با التزام به قانون توام نموده‌اند، حمایت بیشتری صورت گیرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : به منظور شفافیت بیشتر، از این پس مبالغ یارانه های پرداختی مطبوعات در سایت اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر پورتال معاونت مطبوعاتی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.