محمدهادي كريمي مطرح کرد

"بشارت به يك شهروند هزاره سوم" انتقادي به نهادهاي دولتي است

فيلم سينمايي "بشارت به يك شهروند هزاره سوم" انتقادي به آموزش و پرورش و نهادهاي دولتي است.

محمدهادي كريمي، كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص ايده اوليه فيلم سينمايي "بشارت به يك شهروند هزاره سوم" گفت: فيلم‌نامه اوليه و اصلي توسط الهه احمدي نوشته شده بود و من براساس فيلم‌نامه‌ی "باریكه راه مزرعه" متن فيلم" بشارت به یک  شهروند هزاره سوم" را نوشتم.

وي افزود: مواجهه بين شيطان و تيرگي در تم داستان از يك سو و از سوي ديگر ايمان مومنان و كساني كه خدا‌پرست هستند و امكان غافل شدن در لحظاتي و نياز به تازه‌كردن ايمانشان از سوي ديگر در فيلمنامه به آن پرداخته مي‌شود.

كريمي در خصوص جسارت كم در پرداخت اين موضوع گفت: جسارت بيش از حد در ساخت اين فيلم آن را دچار مميزي و همچنين شبيه مستند شوك مي‌كرد بعد از ساخت اين فيلم همه اظهار مي‌كردند كه اين اثر چگونه پروانه ساخت گرفت و به نمايش در آمد بنابراين جسارت بيش از اين به وقاحت تبديل مي شد.

كريمي بيان كرد: من با ديد مصلحانه به ساخت اين اثر پرداختم و از آسيب‌هاي اجتماعي موجود در فيلم ذوق زده نيستم و نگاه كاملا مصلحانه است براي همين اسم فيلم را بشارت گذاشتم.

وي افزود: من در اين فيلم حتي به انساني كه در تيرگي غرق‌شده بشارت مي‌دهم كه توانايي بازگشت به سوي خدا و اعتماد دوباره به او را دارد.

كريمي اظهار داشت: پيام بشارت به يك شهروند هزاره سوم اعتماد دوباره به خداوند است زيرا در صورت اعتماد به خدا به خود و ديگران اعتماد خواهيم كرد.

وي ادامه داد: مينو شخصيت اصلي فيلم مبلغه مذهبي است كه وارد فضايي ناشناخته مي شود و تازه خود در مي‌يابد كه خودش هم بايد ايمانش را تازه كند من از اين منظر و نه از منظر شيطان پرستي به اين موضوع پرداختم.

كريمي اظهار داشت: در اين فيلم به آموزش و پرورش و نهادهاي دولتي انتقاداتي وارد مي‌شود كه ما براي نجات جوانان بايد اين سيستم‌ها را مورد آسيب‌شناسي قرار دهيم و همچنين خانواده‌ها بايد به مباني تربيتي خود نگاه كنند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: تماشاي اين فيلم را به عنوان يك برادر بزرگتر به خانواده‌ها مسئولان آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان توصيه مي‌كنم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.