زنجان/

لزوم انتقال پیام و فلسفه اصلی عاشورا در عزاداری ها

در عزاداری ها باید پیام و فلسفه اصلی عاشورا انتقال داده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل ورزش وجوانان استان  زنجان در همایش اخلاق و راهبرد اسلامی در ورزش که با حضور فرمانده سپاه پاسداران ، مربیان و داوران برگزار شد؛ گفت :باید به جوانان و ورزشکاران اصل پیام عاشورا و کربلا که همان از بین بردن بدی ها و خصلت های بد است آموخت.

رحمانی افزود:عزاداری ها نباید با نماد های غلط و کارهایی که شایسته یک انسان نیست صورت پذیرد چرا که این امر علاوه بر اینکه باعث می شود تا پیام و فلسفه واقعی عاشورا به مردم نرسد بلکه دشمنان نظام و اسلام را برای بد جلوه دادن شیعه یاری می کند.

وی با اشاره به اینکه مربیان الگوی اصلی جوانان و ورزشکاران در شکل گیری شخصیت و مرام پهلوانی و قهرمانی هستند ادامه داد : جوانان با مشاهده رفتار و کردار مربیان و حتی طرز پوشش از آنها تقلید میکنند بنابراین مربیان باید در تمامی این موارد به نکات ریز اخلاقی خود توجه داشته باشند .

این مقام مسئول تصریح کرد: مربیگری کار مقدسی است و مربی نقش بسیار مهمی در تربیت ورزشکاران دارد و باید در این راستا نهایت دقت را کند.

رحمانی  خاطر نشان کرد: سخنرانی ها و پیام  حضرت زینب (س) دسته کمی از واقعه عاشورا ندارد و باید ازاین پیامها درس اخلاق گرفت و  باید  اخلاق و ارزش اسلامی را به جوانان آموخت و افرادی همچون امام علی (ع)، پوریای ولی و غلامرضا تختی را الگوی آنان قرار داد./س


برچسب ها: انتقال ، فلسفه ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.