مروری بر آثار محرم (5)،

"سفر سبز" فضایی مذهبی بین اسلام و مسیحیت

محمدحسین لطیفی کارگردان "سفر سبز" با ساخت این مجموعه فضایی مذهبی بین اسلام و مسیحیت ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران ؛ بدون شک در سال‌های اخیر سریال‌های تلویزیونی در ایران در مقایسه با سینما مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده‌اند، به طوری که تعداد سریال‌هایی که در سال 82 تولید شد، 65 سریال بوده و این رقم در سال 83 به 95 سریال رسیده است.
 
مجموعه تلویزیونی "سفر سبز" یکی از همین سریال‌ها است که توسط "محمدحسین لطیفی" نوشته و کارگردانی شد و در ماه محرم از شبکه سه سیما پخش شد.

"سفر سبز" ماجرای پسری خوش پوش با ظاهری آراسته به نام "دانیال وسپرگ" است که در ایران متولد شده و در سه سالگی به خانواده‌ای آلمانی که مسیحیان متعهدی هستند سپرده می‌شود و از همان کودکی تحت سرپرستی پدر و مادر خوانده آلمانی‌اش در آلمان بزرگ می‌شود و ماجرا را از طریق مادر خوانده‌اش می‌فهمد و برای یافتن پدر و مادر واقعی خود راهی ایران می‌شود و ماجراهای بسیاری در این بین برای او رخ می‌دهد.

آن چیزی که "سفر سبز" را از دیگر آثار مذهبی جدا می‌کند فضای مذهبی در این فیلم بین اسلام و مسیحیت تقسیم شده و فیلم کاملا محرمی است و کارگردان تمام تلاش خود را برای نزدیک ساختن اسلام و مسیحیت و تاکید بر مفاهیم  زبان مشترک این دو مذهب بکار گرفت و به خوبی توانست آن را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت این فیلم احترامی بود که اشخاص در این فیلم برای یکدیگر قائل بودند و هیچ کس دیگری را به خاطر مذهبی که دارد زیرسوال نمی برد و محکوم نمی کرد.

در این مجموعه تلویزیونی تمامی بازیگران به خوبی از عهده نقش خود برآمدند و در دل مخاطبان جا باز کردند.

بازیگرانی چون امین تارخ، محمدرضا شریفی نیا، مجید مظفری، پارسا پیروزفر، مرحوم نادیا دلدار گلچین، سارا خوئینی ها، حسن پورشیرازی، گوهر خیراندیش، آزیتا حاجیان در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کردند.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که "سفر سبز" به دلیل فضای معنوی و بهره گرفتن از مفاهیم دینی یکی از مهمترین مجموعه‌های مذهبی سال های اخیر به حساب می آید، مجموعه ای که از همدلی پیروان ادیان الهی می گوید و ارتباط محبت آمیز آنها را به تصویر می‌کشد.


انتهای پیام/ص
برچسب ها: محرم ، سفر سبز ، فضای مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.